• Cullinan

Har ni blivt matförgiftade på Mc Donalds?

Man hör ju mycket negativt om Mc Donalds såsom att dom tvättar toasitsarna i diskmaskinen och annat fräscht, och dom få gånger man äter där är det alltid kalla pommes, ljummet kött och fuktigt sladdrigt bröd.
    Peppar peppar har jag aldrig blivit sjuk av deras mat, har ni?

Bara läs här och kolla bilden, hur fan kan man servera det? Är personalen blind eller bara arrogant? Och den killen hade tydligen råkat ut för dålig Mc Donalds-mat en gång tidigare dessutom.

www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1041620,00.html

• Svar på tråden Har ni blivt matförgiftade på Mc Donalds?
  • Chippis

Mia 83

Ja jag vet men inte såna bakterier som man blir magsjuk av

• brokig

Chippis: Det finns massor av olika bakterier och virus man kan bli magsjuk av. Varmhållning av mat är en vanlig orsak till matförgiftning. I många fall är det inte bakterien som ger matförgiftningssymptomen, utan de toxiner som bakterien tidigare bildat. Man kan alltså döda bakterier genom återuppvärmning, men inte de värmeresistenta toxiner som redan är bildade.

• 3barnsmor35

Japp, flera gånger på samma restaurang, men det har blivit bättre på de senaste åren, antagligen för att jag inte äter på MCD mer än 1 gång i månaden totalt o inte alla gånger då på den rest.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
  • Ciliaja

Men de va hemskt va alla gnäller, tänk om ni skulle stå och jobba där flera timmar om dagen till säkert minilön då skulle ni säkert också spotta i maten, ja jag vet att dem väljer det själva men ändå! ;)
    Å om ni nu tycker så illa om mcdonals ät där inte då, det känns ju som ni bara vill ha ngt att gnälla om..Man behöver inte äta där det finns andra ställen också!
    jag fattar lixom inte varför man säger att, ja jag äter inte där så ofta men ibland å då smakar det äckligt och är kallt..MEN HALLÅ..

• Mia83

Ciliaja

Vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt inlägg.
    Å ena sidan verkar du tro att McDonald's medarbetare i regel spottar i maten, men å andra sidan försvarar du dem. Blir förvirrad....

• Ciliaja

Nej jag tror inte dem spottar i maten men om dem gör de så vad ska vi göra åt de..om man tror dem gör det så ska man ju inte äta där heller..men de hjälper ju inte att alla gnäller här

• Miafialoppenkorv

jag och min familj har aldrig blivit sjuka av deras mat.

• Mumin75

Jag fick en hamburgare med rutten och brun sallad en gång... alltså riktigt brun och sådär slämmig som den blir när den har möglat. Som tur var såg jag det innan jag hann stopp den i munnen och fick en ny med grön sallad istället.
    Min kusin som har glutenallergi beställde en glutenfri hamburgare där en gång och trodde då självklart att hon fick det, men hon blev jättejuk o det visade sig att den inte var fri från gluten.

• Chippis

det är stor skillnad på vanligt bröd och glutenfritt bröd så det borde din kusin både sett och känt på smaken.
    Visst det är ett oerhört stort misstag från personalen, ett sånt misstag som verkligen aldrig borde hända men alla kan göra misstag och är det ändå inet din kusin i slutändan som borde vara så pass vaken att se efter så att hon verkligen får rätt mat som passar hennes behov så att hon slipper bli sjuk.

• Mumin75

Jag vet inte hur man ser skillnad på glutenfritt o icke så jag kan inte uttala mig om skillnaden i brödet men uppenbarligen så märkte ju inte kusinen det heller förräns hon ätit upp hamburgaren. Detta var i allafall straxt efter hon fått reda på att hon hade glutenallergi och första gången hon köpte glutenfri hamburgare på mc donalds, kanske kan varit därför hon inte märkte skillnaden och inte visste hur deras glutenfria bröd såg ut kan jag tänka mig.

• ming

Jag har aldrig i mitt liv, så vitt jag vet, blivit dålig av McD-mat. Och ingen jag känner heller.

• Chippis
    Mumin75 skrev 2007-04-24 13:46:32 följande:
    Jag vet inte hur man ser skillnad på glutenfritt o icke så jag kan inte uttala mig om skillnaden i brödet men uppenbarligen så märkte ju inte kusinen det heller förräns hon ätit upp hamburgaren. Detta var i allafall straxt efter hon fått reda på att hon hade glutenallergi och första gången hon köpte glutenfri hamburgare på mc donalds, kanske kan varit därför hon inte märkte skillnaden och inte visste hur deras glutenfria bröd såg ut kan jag tänka mig.
    Okej då förstår jag.
    Jag jobbar själv på McDonald´s och jag vet att man har stränga förhållningsregler när det gäller just glutenfritt bröd men tydligen blev det fel på den restaurangen ni var på och det är nog inte sista eller första gången det händer tyvärr men det är ändå FEL och OURSÄKTLIGT!!! Jag hoppas ni klagade och även om ni inte gjorde det då så är det inte försent, jag tycker ni ska ringa eller maila huvudkontoret så dom kan kontakta restaurangen i fråga så dom kan se över deras rutiner.
  • Mumin75

Jo, jag har för mig att kusinen och hennes familj tog tag i det när det hände, det är ju några år sedan nu men om jag inte minns fel så kontaktade dom nån chef.

• LillaLulla

Själv äter jag på Mc Donalds typ en gång i veckan, så även min make. Min bror äter där varannan dag... Under en period för ett par år sen åt jag där varenda dag. Jaja, vi är kanske inte några renlevnads-hälsomänniskor men vi har aldrig blivit förgiftade. Och vi har aldrig sett nåt mögel eller spott i maten heller.

• Selenea

Jag har blivit matförgiftad på McDonalds ett par gånger, och en gång var köttet rått (och rött) i mitten. Det var det vidrigaste jag har varit med om. Vi ringde o klagade och fick kuponger på McDonalds som ersättning, fast det är ju inte riktigt det man är sugen på efter en sån sak... Men det var iaf snällt att de gjorde NÅT åt saken. Hua.

• Starla

Har aldrig blivit matförgiftad på McDonalds, inte någonstans i världen. Har faktiskt aldrig haft någon andledning att klaga på maten eller servicen heller. Känner en del så jobbar/jobbat där och dem är väldigt proffsiga och måna om kunderna, samt håller sig stenhårt till reglerna. En eloge till dessa människor!

• Aros

Har blivit dålig ett par gånger efter att ha ätit mat därifrån... .eller ska jag vara helt ärlig så är det McD i Kkrona. Aldrig blivit sjuk när jag ätit på något annat McD men minst 2 gånger här. Dem gör OFTA fel på beställningen också, mer ofta som något är fel än att allt är rätt. Just nu bojkottar vi dem pga det. En gång var min hamburgare knappt stekt och rosa i mitten. *urk* Annat vanligt fel är att salladen är skitsunkig, sån man skulle ha slängt för 2 dagar sedan hemma.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • MissLilo

nej aldrig....men däremot p sibylal flera gånger. VEt fler som blivit detta på just detta sibylla. SÅ ditt går vi inte längre.

• Katta86

Jag jobar på McDonalds så jag vet ju hur det går till där. Vi har så stränga regler när det gäller matsäkerheten så det ska inte kunna bli fel. Egentligen..

Är köttet bara lite rött så är det absolut ingen fara men självklart inte frächt och man ska säga till om det!

Det där om att salladen är sladdrig och "slemmig" beror inte på att själva salladen ii sig är gammal utan att den varit uppvärmd för länge sedan den hamnat på burgaren.

Vi får låta en hamburgare ligga i värmeskåpet max tio minuter men det är klart att det  sker misstag och då blir salladen lite sunkig och då ska man också säga till!

Jag vet att den mat som serveras inte alltid ser så fräch och aptitlig ut, men det är aldrig så att det är farligt, då ska det vara alvarliga fel få utrustningen som används eller att personalen typ "strejkar" eller något. Men jag kan inte för mitt liv förstå hur man ska kunna bli matförgiftad av McDonalds! Jag tror mer att man är känslig mot något, att magen kanske inte riktigt klarar av att bryta ner pommesfritten eller något!

JAg förvarar inte att det serveras waste mat, men jag vet hur det är att jobba på McDonalds och hur lätt det är att jobba där..

♥V. 24!!♥
Svar på tråden Har ni blivt matförgiftade på Mc Donalds?