KAN MAN?
JA dessa 2000 kr betalar vi men inte de andra utläggen...
men tänk inte på det,jag och min man har redan lån på över 120.000 på att försöka få barn så dessa tusenlappar känns inte som något alls...![]()
JA dessa 2000 kr betalar vi men inte de andra utläggen...
men tänk inte på det,jag och min man har redan lån på över 120.000 på att försöka få barn så dessa tusenlappar känns inte som något alls...![]()
Oj det är så enormt olika,det är så mycket som spelar in så det är omöjligt att säga...
Vi har tex gjort 6 ivf med mina ägg sen kom dom på att mina var för dåliga och efter det så har vi gjort 1 försök med donerade färska ägg i finland och 1 försök med fryska donerade ägg ochså i finland och nu väntar vi på landstinget i sverige på äggdonation...
Men är det så att man har dåliga ägg själv och får donerade till sig så är ju chanserna mycket höga att man lyckas,dock omöjligt att säga hur många försök det tar då det är så olika...
Fråga på du....
Om man inte har en egen donator som hjälper en fram i kn så tar det minst 3 år innan man är framme men har man en kvinna som ger ägg så är den 1 år ca,stor skillnad alltså,att det tar 1 år om man har egen donator som hjälper en fram i kön beror på att donatorn måste lämna prover 2 ggr med 6 ånaders mellanrum.
Du kan alltså få lämna ägg ca 6 månader efter du varit på läkarbesök
Om du donerar via landstinget så är det så att om du får fler än 10 ägg så är det 2 par som delar på äggen men får du 10 eller under så är det bara 1 par som får alla.
Med egen donator menas att du hjälper ett par fram i kön bara genom att donera ägg till någon annan som också står i kön,det är det som kallas korsdonation och det görs för att det ej ska bli så känsligt.
Nejdå,det har det inte...det beror på hur pass lättstimulerad du är och hur pigga dina äggstockar är på att producera ägg...det kan varoera mycket det också.
Med stimulerad mednar jag att det kallas så då du får hormonerna inför en behandling som stimulerar äggstockarna till att producera fler ägg än normalt...det kallas så bara.
Det kan man inte svara hur pass lättare det är,det beror också på mottagarens livmoder och så...
Att man har egna barn med genetiska sjukomar och vissa kliniker har BMIgränser,dvs man får int evara för överviktig...annars inget alls!
Hmmm är osäker på om astma är genetiskt faktiskt men jag tycker du ska ringa landstinget du tillhär som gör äd och prata med dom...då får du exakta svar
Märkligt att du hittat det eftersom det inte stämmer.
oj så jag stavade i mitt förra inlägg