• snowflake76

KAN MAN?

Kan man ge bort ägg?
    Hur går det till ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 05:22:07:
    Det kanske är bara som jag inbillar mig men efter som jag aldrig har haft missfall så har jag fått den knäppa iden att mina ägg siter fast med järngrep.
    Fast det är nog kanske inbildning

• Svar på tråden KAN MAN?
  • Fiaflopp

JA dessa 2000 kr betalar vi men inte de andra utläggen...
    men tänk inte på det,jag och min man har redan lån på över 120.000 på att försöka få barn så dessa tusenlappar känns inte som något alls...Flört

• Fiaflopp
    snowflake76 skrev 2007-04-10 18:29:35 följande:
    kom på en sak. håller man kontakten med dom som man donerar äggen till eller hur går det till?
    NEj det gör man inte,det skulle bli allt för känsligt då så det rekomenderar att ni inte vet vem man ger sina ägg till.dvs en sk korsdonation,du hjälper ett par att få ägg men det är inte just det paret som får dina ägg utan det är någon annan som står på tur i kön och som passar...oj,vad krångligt det lät,hoppas du förstod
  • snowflake76

Fiaflopp :hur många försök måste man som tar i mott äggen göra innan det blir bebis? tar det lång tid ?

• Fiaflopp

Oj det är så enormt olika,det är så mycket som spelar in så det är omöjligt att säga...

Vi har tex gjort 6 ivf med mina ägg sen kom dom på att mina var för dåliga och efter det så har vi gjort 1 försök med donerade färska ägg i finland och 1 försök med fryska donerade ägg ochså i finland och nu väntar vi på landstinget i sverige på äggdonation...

Men är det så att man har dåliga ägg själv och får donerade till sig så är ju chanserna mycket höga att man lyckas,dock omöjligt att säga hur många försök det tar då det är så olika...

• snowflake76

hur länge är väntan att få ägg ? hur lång tid kan det ta för mig att få ge bort ägg ?
    det känns som om jag har tusen frågor =0))
    vill så gärna ge bort dom nuuuuu

• Fiaflopp

Fråga på du....

Om man inte har en egen donator som hjälper en fram i kn så tar det minst 3 år innan man är framme men har man en kvinna som ger ägg så är den 1 år ca,stor skillnad alltså,att det tar 1 år om man har egen donator som hjälper en fram i kön beror på att donatorn måste lämna prover 2 ggr med 6 ånaders mellanrum.

Du kan alltså få lämna ägg ca 6 månader efter du varit på läkarbesök

• snowflake76

hur kan man bli en egen donator till någon ?
    kan man vara donator till flera än en sammtidigt ?

• Fiaflopp

Om du donerar via landstinget så är det så att om du får fler än 10 ägg så är det 2 par som delar på äggen men får du 10 eller under så är det bara 1 par som får alla.

Med egen donator menas att du hjälper ett par fram i kön bara genom att donera ägg till någon annan som också står i kön,det är det som kallas korsdonation och det görs för att det ej ska bli så känsligt.

• snowflake76

har det med åldern att göra hur många ägg man får fram åt gången ? jag är just fyllda 31. jag har bara behövt titta på ett kalsong par så har jag blivit på tjoken.jag är hemskt fertil av mig. är det lättare för den som får minna ägg att bli gravid pågrund av det ?

• Fiaflopp

Nejdå,det har det inte...det beror på hur pass lättstimulerad du är och hur pigga dina äggstockar är på att producera ägg...det kan varoera mycket det också.

Svar på tråden KAN MAN?