• gallon82

vi som precis fått missfall efter IVF/FET och försöker ta nya tag

Tänkte starta en tråd för oss som precis fått MF efter IVF/FET så vi kan stötta och uppmuntra varandra.

Min historia i korta drag:Första IVF. plussade 30/3. Började få små bruna flytningar 6/4, åker till akuten 8/4 där de konstaterar att gravtest är neg och slemhinnan alldeles för tunn för en pågående graviditet. 9/4 de stora blödningarna kommer - mår skit fysiskt och psykiskt. 10/4 ringer RMC och berättar nyheten får tid för VUL 11/4 för att se om skrapning behövs samt diskussion om fortsatt behandling. Hoppas på försök innan sommaren. Vi har 3 eskimåer i frysen.

Nån mer som vill vara med?

• Svar på tråden vi som precis fått missfall efter IVF/FET och försöker ta nya tag
  • När Blir Det Min Tur

hmmm.. läste i vår gamla tråd... äntligen gravid.

här kommer en snutt som blev skrivet där idag... Tycker det var helt otroligt.

AV cornelia2 (om du cornelia läser hoppas jag det var ok att jag förde det vidare i denna tråden...)

Glider in och lägger till mig på listan.
    Vill trösta er som är oroliga för att få MF så kan jag dela med mig av att jag började blöda som en gris i torsdags!
    Säkert en halv liter. Satt i kundmöte och känner hur något rinner längs benet. Avslutar mötet så fort jag kan och får rusa in på toa. Det visar sig att jag blöder massor! Innan jag hinner hem är byxorna helt dyngsura av blod (var svarta som tur var)

Väl hemma hann jag precis in i duschen innan en massa klumpar ramlar ut och vi pratar inen 1x4 cm här vi pratar en stor hög säker 10cm i diameter! Så vidirgt.

Var helt förkrossad över det jag trodde var ett missfall. Åkte in till Huddinge sjukhus idag för att kontrollera om man behövde göra en skrapning, Under själva VUL passade jag på att fråga om jag kunde fått blodbrist eftersom jag var så yr. Fick till svar att det tillhörde symptomerna..så drog läkaren fram monitorn och visade mig ett litet hjärta som slog i min mage!

Jag är fortfarande i chock, och kan inte fatta att jag fortfarande är gravid, helt otroligt.
    Så till er som blöder, det behöver inte vara missfall. I mitt fall kunde man inte konstatra vad det var som kom ut, men missfall var det inte. Och jag har aldrig blött så mycket någonsin.

Har inte riktigt smält det här än. Lade av med vaggisarna och pergononet i torsdags. Drack vin i fredags åt lax i lördags, och idag slår det ett litet hjärta i min mage

• gallon82

Mår mycket bättre idag både psykiskt och fysisk. Jag behöver dock ta starkare värktabletter för att hålla värken borta men blöder förvånansvärt lite vilket jag tycker är konstigt. Alla säger att man ska blöda så mycket men det gör inte jag - nu har det övergått till brunt igen.

Är det nån som vet när de gör skrapning?

Hur mår du själv idag Äntligen?

kramizz

• Fismamman

Waoow. Vilken grej.

Har bestämt mig för att vara hemma imorgon också. Sedan blir det nog jobb igen.

Hoppas din läkare godkänner nytt ivf.

• gallon82

Tänk om det kunde vara som för Cornelia men men så är ju tyvärr inte fallet....

• Fismamman

Vilken lycka men tror inte att så är fallet. Jag har inte så ont längre men blöder en del. Mår bättre psykiskt i dag. Man är liksom van att vara besviken och ha mens. Ett "normal" tillstånd.

• När Blir Det Min Tur

Tyvärr.. Vet inte något om skrapning.. (är skrapning en operation tro?)
    Men hur länge har du haft så ont i magen? för mig då allt kom ut hade jag SVIN ont i ungefär 5-6 timmar. Sedan kom allt ut! Har du haft ont längre tid än så? har för mig att jag oxå fick lite brunt...

Jo jag mår väl ok... smärtan är borta men blöder som mens. Men psykiskt är väl så där...
    Tycker att man såg många barn,barnvagnar,gravida magar och allt sådant man inte ville se. Altså innan man fick +:et.
    Men nu tycker jag bara att jag ser det överallt! tv till och med reagerar jag på det gjorde jag inte innan...
    Men som sagt om jag inte hade fått den mellan stora blödningen i tisdags så skulle jag någ mått mycket sämre nu... Var ju liksom instäld på att det var missfall som jag fick då. Jag blev ju igentligen bara chockAD i helgen när det kom så mycket. trode inte det...
    Det är ju igentligen rena skämtet att jag trode att det var MF i tisdags!! skrattar ju åt mig själv när jag tänker på det:) (men det är väl inte lätt att veta innan man varit med om det)

På måndag skall jag till min psykolog det känns faktiskt bra det behövs att prata ut lite... Går ni till någon och pratar? Det hjälper faktiskt...

• När Blir Det Min Tur

man fattar inte att sådant kan hända oss som är inne på IVF snurran...

På den tråden trode de att det kanske kunde varit enäggs.
    Och det skulle jag också trott.

Är det inte så om dom sätter tillbaka 1 embryo så kan det bli enäggs. om de sätter tillbaka 2 så kan det "med oturen" bli 2*2 enäggs. Tror att min läkare sa något sådant... vad tror ni?
    har diskuterat det med blivande svärmor men vi har inte fastställt något svar än..

• Virriga V

Hej, har läst lite i er tråd. Min förra ivf-graviditet slutade med ma och skrapning. Förhoppningsvis gör inte denna det. Men vill bara säga att vill ni fråga om något så finns jag.

• Fismamman

Tog det lång tid efter missfallet innan ni kom igång med FET Virriga V? Grattis föresten. Gjorde du stimulerat eller ostimulerat?

• Virriga V

Fismamman..Jag gjorde ett vanligt ivf-försök emellan som misslyckades. 5 veckor efter skrapningen fick jag mens och efter ytterligare 21 dagar började jag spraya.
    IVF feb 2006
    IVF maj 2006, pos
    MA aug 2006
    IVF nov 2006
    FET feb 2007, pos

Så här i efterhand kan jag tycka att jag började för tidigt efter ma för både kropp och själ. Min kropp hade ett mycket hårt år 2006. Vilan fram till ostim FET var gudomlig

Svar på tråden vi som precis fått missfall efter IVF/FET och försöker ta nya tag