• Anonym

Nätdejting - träffas snart eller senare?

Jag har sett att det finns många trådar om det här men jag behöver svar snabbt .
    Vad säger det om en man som vill träffas ganska omgående?
    Jag kan se fördelarna med det, då behöver man inte bygga upp en massa förväntningar som kanske faller platt i verkligheten. Samtidigt lär man ju känna varandra på ett annat sätt om man mailar och pratar i telefon ett tag.
    Jag körde den senare varianten en gång och när jag väl träffade honom blev jag inte alls attraherad. Jag tyckte jättemycket om honom efter vår långa kontakt så vi försökte ändå, (han visste inte hur jag kände förstås), men det var ju dömt att misslyckas.
    Fast verkar det seriöst om en man vill träffas nästan direkt eller är risken att han bara är ute efter en sak?
    Vad är er erfarenhet ni som har nätdejtat?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Nätdejting - träffas snart eller senare?
  • Linda1976

Jag tycker att man ändå kan maila/chatta/prata i telefon nån vecka eller 2. Man hinner inte fantisera ihop en drömbild, men hinner ändå (förhoppningsvis, om människan i fråga är ärlig) få en bild av personen.

De som däremot skickar ett mess "Hej, du verkar trevlig, ska vi ses?" - nja, DET verkar ju väldigt despo.

Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • Anonym

man får nog gå på känslan. med en kille tog det 8 månader innan vi träffades på riktigt och det kändes bra på en gång, vi var ihop drygt 3 år, nu är vi ihóp igen och har en liten son.

med en kille så träffades vi helgen efter mest för jag tyckte inte det var någon ide att slösa massa tid, kändes sådär, inte alls som på nätet vi träffades 2-3 gånger men det kändes inte rätt.

vill killen bara en sak så märks det nog ganska snabbt och då är det ju bara att säga tack och hej-om inte du oxå vill-

det viktigaste tycker jag är att träffas bland andra människor, finns ju en del konstiga människor på nätet

• Tessideluxe

Även om killen är ute efter en sak så betyder det ju inte att du måste ge honom det. Jag tror att de som dejtat ett tag på nätet är mer benägna att träffas snabbt, känna hur det känns och sen gå vidare till nästa om det inte klickar... Jag tycker nog man ska prata lite först innan man ses, men inte för länge heller. Ett par veckor räcker väl?

• ict

Med x:et (som jag var med i nästan två år) så mailade/msn/sms/tel i tre månader innan första dejten.

Nu har jag pratat med en kille i nästan två veckor- mail och tel, och vi ska träffas på onsdag.

Nätdeting passar inte alla- och, man ska träffas när man själv vill. Jag tänker att...en dejt- sen får man se.

Känn efter mest om ni "pratar om rätt saker"- pratar en kille för mycket om sex...eller har annan attityd jag inte gillar...då blir det inget.

• Anonym (just nu)

sj snacka jag nog me en kille i ca 1½ år innan vi träffades. sen började vi snacka telefon o träffades rätt snabbt därefter. o nu har vi varit ihop i 2 år. jag själv kännde mig inte redo från mitt förra förhållande att riktigt gå vidare, men när jag väl träffa honom så fatta jag inte varför jag vänta... men men, hade jag stressat så hade de kanske inte gått lika bra. men de e inget någon vet nu o de lär man heller allrig få reda på nu.

men jag tror man ska göra det som känns bäst för en själv, så man inte känner sig tvingad el obekväm men de val man gör.. vill du träffa honom efter 1 vecka så gör de :) vill du träffa honom efter 6 månader så e de fortfarande ditt val ;)

• Tigerinnan

Jag hade föredragit att träffas snabbt så att man inte har några speciella förväntningar. Så snabbdejting eller vad det heter är min grej Att få träffa typ 20 pers på några timmar, helt perfekt

• Anonym

Ni har helt rätt. Vi har skrivit till varandra några gånger under samma kväll bara och han verkar redan planera för att träffas, det är för tidigt för mig.
    Den negativa tolkningen är att han despo, den positiva att han har skrivit till mig förut när jag var reggad på samma sida, (jag svarade inte den gången), och jag har en ganska personlig pres. så det är väl någonting som tilltalar honom.
    Han behöver nog inte vara så despo heller, han ser helt ok och har en framgångsrik karriär.
    Han har en trevlig framtoning dessutom, inte kletig på något vis, och frågar mycket om mig som person och mitt jobb. Det verkar ju lite ambitiöst om han bara vill ha sex.
    Jag tror att han tillhör de vana nätdejtarna ja, så han har väl lärt sig.
    Jag är självklart försiktig, träffas på neutral plats och allt det där, och skulle aldrig ge något jag inte vill så är han bara ute efter rajraj slösar han tid.

• tisteln

Jag och min karl träffades efter att ha mailat under två år. Det var jättebra, för då kände vi verkligen varandra, vardagsgrejer, vanor, åsikter om politik, familj, släkt, vänner, mat..

• lillamy74

Jag gjorde så att jag ville träffa killarna nästan direkt.För då får man lära skänna personen och se om man passar ihop eller inte.Oki de går också att sms o prata i telefon.Men de är inte samma sak.tex när jag träffade min sambo via nätet Tog de ganska lungt i början eftersom jag hade ett sprucken förhållande från början.Hade eller har två barn tidigare.Vi kanske msn via nätet lite över en månad men sen träffades vi på värkligheten.Blev lite på"nytt"kan man seja:*):*)

• Anonym (just nu)

nyfiken... hur har det gått?? :)

Svar på tråden Nätdejting - träffas snart eller senare?