Vad tycker ni om namnen?
vi vet inte om vi kommer att få en flicka eller pojke, så måste komma på namn åt både och.. nu är jag inne på Malvina om det blir en flicka och Rafael om det blir en pojke.. vad tycker ni andra om de namnen?
vi vet inte om vi kommer att få en flicka eller pojke, så måste komma på namn åt både och.. nu är jag inne på Malvina om det blir en flicka och Rafael om det blir en pojke.. vad tycker ni andra om de namnen?
Dom är ju iaf inte vanliga..
dock inga som jag skulle välja
Rafael är jättefint, verkligen. Ett av mina favoriter.
gillade inte alls de namnen.......
Jag gillar dom inte, men om ni gillar dom så ta dom Alla har ju olika smak!
Jag gillar dom inte, men jag gillar när folk vågar välja namn som inte varannan unge redan heter..
Men såklart ska man ju välja namn man tycker om!
:) jo huvudsaken är väl att man själv tycker om dem :) men om man hör namnet Rafael, tänker man på en gammal gubbe då eller funkar det på en liten pojke..? :)
Jag älskar namnet Rafael, men inte det svenska uttalet utan med betoning på -el! Underbart vackert!
Jag tänker på en kille i 25-30 årsåldern. Det är den enda rafael jag vet!
Hatar uttrycken gubb-/pojk-/tant-/flicknamn..
Tänk om 60 år, då komemr Liam och Kevin vara s.k. gubbnamn! Jag tycker man ska skita i sånt. Gillar man namnet spelar de väl ingen roll om det råkar vara fler gubbar än pojkar som heter så...
Tycker Rafael fungerar utmärkt i alla åldrar!
rafael är fint, men inget som jag själv skulle välja. Malvina tycker jag inte alls om.
Rafael fint
Gillar inte Malvina men Malva är därimot fint.
NJa, inget jag hade valt. Hellre Malva än Malvina. Rafael låter lite konstigt på svenska.
Rafael är jättefint och ovanligt tycker jag! Absolut inte "gubb"-namn. Däremot är inte Raffe så himla fint, och det blir ju lätt smeknamn på dagis etc...
Gillar inte Malvina så mkt men håller med föregående om att Malva är väldigt fint.
Malvina är fint!
Rafael fungerar som andra namn alt. på en spanjor.
Jag avskydde Malvina när jag var liten. Brukade småreta min mormor för att hon hette det som mellannamn. Idag tycker jag att det är vackert!
Jättefina namn verkligen, och dom passar tillsammans också, om ni skulle få för er att göra en till menar jag..
Rafael, tänker på musikalen Hair :)
vingar: jo det skulle ju vara bra om man fick en av varje "sort" när man har namn till båda :)
Det blev en liten Malvina (Saga Sofia)!
jag tycker Malvina är väldigt fint