• Karpet

Vem utav oss utlandsföräldrar bor mest exotiskt?

Själv bor jag i Belgien så jag hamnar jättelångt ner på exotiskhetslistan, men ni som flyttat till länder där det knappt finns några svenskar, vart bor ni? Hur kom det sig att ni flyttade och hur svårt är det egentligen att bo i ett land som är så olikt Sverige?

• Svar på tråden Vem utav oss utlandsföräldrar bor mest exotiskt?
  • KretaJo

Kreta bor jag på (säger inte gRekland eftersom Kreta är ganska annorlunda). Inte det mest exotiska, garanterat, men ändå väldigt annorlunda mot Sverige. Underbart på många sätt, men visst längtar mean hem ibland...

• Lilith74

Bor på södra Irland. Inte jätteexotiskt men lite

• Lequisha

Bor på portugisiska ön Madeira mitt i atlanten. Turistmål för rika pensionärer men desto ovanligare för den yngre generationen. Trivs superbra och har 10 v till BF

• Lilla Skruttans mamma

Jag bor i södra Chile, på gränsen till Patagonien. Chilenarna är trevliga att ha att göra med, man är verkligen välkommen som utlänning. Men det regnar fruktansvärt mycket!!!
    Min man är chilenare och har ett bra jobb här, därför bor vi här.

• Findus katt

Jag och min familj bor i Kuala Lumpur i Malaysia. Min man arbetar här och jag tar hand om våra 3 barn.

• Pistou

Nja, jag kvalificerar mig nog inte riktigt hellet till exotiskhetslistan. Jag min man och vår son bor precis utanför Paris. Men här finns många couscous-restauranger och en indisk speceriaffär precis runt hörnan, så ändå liiiite kanske...

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • AnnamedAochJ

Själv bor jag på Malta, hamnar inte så högt på exotiskhetslistan heller även om det känns väldigt annorlunda mot Sverige ibland.

Findus katt, så härligt det låter att bo i KL, vi va där på vår bröllopsresa. Vad jobbar din man med? Bor ni där permanent?

10 November kom han, vår guldklimp
  • brunetten

Bor i Peking men det känns inte jätteexotiskt. Även om det är väldigt annorlunda. Jag är mammaledig med min lilla 7 veckors kille och min man arbetar.

• Mosie

Sjalv bor jag i Australien, i Perth... "Varldens mest isolerade stad" som det ju kallas. :)

Svar på tråden Vem utav oss utlandsföräldrar bor mest exotiskt?