• ak73

Hur mäta temperatur på vattnet till ersättning?

Har använt NAN ersättning till min flicka, men hon har problem med magen så jag fick rådet att prova Lemolac för att se om det blir bättre! När man blandar NAN är det ju bara en temperatur att hålla reda på, 40 grader. Det har vi gjort på känn så att säga. Men när man blandar Lemolac ska den ju först vara 70 grader o sedan svalna till ättemp. Hur gör ni, går ni på känn eller finns nå´n slags termometer att köpa?

• Svar på tråden Hur mäta temperatur på vattnet till ersättning?
  • ak73

Hur viktigt är det egentligen att den blir precis 70 grader? En annan fråga: NAN håller sig enl vår BVC och BB-avd färdigblandad i kylskåp 12 timmar. Enl Lemolac-paketet håller den ersättningen bara 6-8 h i kylskåp. Vad är skillnaden?

• Jossebell

Jag använder babysemp men det är ju ungefär samma sak. Jag kokar vattnet och sedan häller jag det på termos + en tillbringare med lock i kylskåpet. Sedan blandar jag vatten till ät temp och pulver som jag skakar.

• Jossebell

detta vatten är ok i 24 timmar.

Fick tipset från prematuren när min tvillingar låg där. Det finns ingen unge i världen som är speciellt sugen på att vänta på att det först ska bli varmt och sendan kallt

• zandra80

Hejsan. Ja gjorde oxå på känn men tyckte att det tog så lång tid för min dotter blev vrålhungrig och ville ha mat NU! Ringde semper å frågade varför man måste hetta upp till 70grader å d förklarade att det var en who rekommendation,för att d skulle vara garanterat bakteriefritt!Tyckte att det var konstigt eftersom ja bor i stkhlm och har kommunalt vatten. Kokade därför vatten hällde i flaska in i kylen sen när hon blev hungrig mikrade ja d till ät temp sen var d bara att köra. vet inte hur d e med nan men ja tror inte man behöver vara så noga. who rek är ju till för de länder där d har smutsigt vatten å d har ju inte vi(än iaf)

Svar på tråden Hur mäta temperatur på vattnet till ersättning?