• linper

Mot kli i hårbotten?

Hej tjejer!!

Har ni något bra tips på vad man kan göra åt torr och kliande hårbotten? Har ni någon huskur på lager?

• Svar på tråden Mot kli i hårbotten?
  • 3 hjärtan

hade så ett tag, slutade inte förrän jag började använda clearasil mot torr hårbotten, då efter ett tag slutade det äntligen, och jag har inte haft mer torr hårbotten sedan dess.

• Sagofe

Jag brukade klia hål på min hårbotten, men allt slutade när jag testade att använda mjällschampo.

• Minimilian

Ingen huskur men gå till frisören och köp ett riktigt schampoo mot torr/känslig hårbotten det är det enda som hjälper på mig!

• linper

Köpte Clearasil idag på vägen hem från jobb. Hoppas att det hjälper snart, blir tokig!!
    Är det något typiskt graviditetssymtom eller?

• Cluedo

Cutrin(ett fisnkt märke som finns hos frisören) har ett shampoo för torr hårbotten som är jättebra! Luktar dock tjära, men det är det värt...
    Jag har psoriasios från och till och den hjälper och tar bort ex. klåda.
    Annars finsn det ett shampo som heter typ Seborree som finns på apoteket. Vet dock ej om detta kan köpas receptfritt eller ej.

• linper

är detta ett typiskt graviditetsbesvär eller det har inget med det att göra?

• m3ssy

Det finns en jättebra hårbotten-gel på Apoteket. Du kan läsa mer på:
    http://www.apoteket.se/rd/d/4949

Lycka till, hoppas det blir bättre. Det kan nog ha med graviditeten att göra, många blir ju jättetorra i skinnet när de är gravida.

• anne h

kliande hårbotten, när man uteslutit löss, brukar bero på torr hårbotten. Använder man då mjällshampo blir det ännu torrare..

Fråga en frisör, de vet.. deras jobb att veta.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • sanna n

finns bra shampoo för torr o kliande hårbotten.. ett somm heter matrxix essential också l'anza också.. kommer ej ihåg vad det heter men fråga nån frisör de brukar veta..samt att det stårpå flaskan vilken som är för torr hårbotten

Svar på tråden Mot kli i hårbotten?