• Lysmasken

Akuta kräkningar & diarrér (Sjuksköterska får gärna komma med förslag hur jag ska gå till väga OBS långt)

Mån 2/4 var hos min vårdcentral för jag misstänkte öronen igen. Men nej då, det var inte så farligt skulle gå över. Ingen pencellin.
    Lör 7/4 till akuten. Höll på hela natten mellan fre-lör. Fick samma j-a läkare som jag hade på måndagen fast nu var hon på akuten. Kände igen mig gjorde hon men mindes inte var det handlade om förrän långt senare. Höger öra har spräck trumhinna & vänster hade en en lite bula. Fick recept hämtade ut den & jag min dotter 2 doser vid 2 tillfällen.
    Sön 8/4 akuta kräkningar & diarré. All pencellin har åkt upp. Feber men relativt pigg. Köpt vätske ersättning.
    Mån 9/4 väldigt slö, något kontakt bart. Lyckas behålla ca 400 ml vätskeersättning. Ännu mer slöare, vaken i ca 10 min åt gången. Endast kräkningar. Ringer sjukvårdsupplysningen. Får reda på att vi ska åka in. Ny kräkning efter 17. Är inne på akuten 18.15. Skulle till barnakuten enligt sjukvårdsupplysningen. Akuten sätter oss hos jourläkaren. Träffar läkaren 21.15. Samma läkare igen som innan. Får en remiss till barnakuten. Får komma in där 21.30. Träffar läkaren 22.30. Nya kräkningar kom nästan på läkaren. Jag väljer att stanna över. Får vårat rum 23.30. Emla salva 23.45. Av 01. Dropp därefter.
    Tis 10/4 inga kräkningar på hela dagen. Där emot rinnig avförning. In i duschen ett antal gånger. Får en lite argesivare virus i bajset. Brukar sitta i runt 1 vecka. Fick åka hem. Fick 2 doser amimox för öronen 50mg/ml.
    Nu ikväll tog vi spektramox 25mg/ml 4,5 ml. Försökte ändå sprida ut det. Och en flaska välling. Allt kom upp i 2 omgångar. Ringer till barnavd som vi låg på. Får som svar att vi ska ge en ny omgång igen. Kommer det oxå upp igen ska vi ringa.
    Hon kräks av spektramox men inte av amimox. Varför kan man inte få samma penecillin som hon inte kräks av.......
    Vågar inte ge henne en ny dos.

• Svar på tråden Akuta kräkningar & diarrér (Sjuksköterska får gärna komma med förslag hur jag ska gå till väga OBS långt)
  • qenzo

Ring igen och tala om som det är. Ni kan inte ge henne den med. ni har nu för det stannar inte kvar i kroppen.
    Fattar de galet så åk in akut.

• Lysmasken

Har struntat i att ge en ny dos. Ringer imorrn igen till barnavd & ska försöka kolla med någon läkare om vi kan byta penecillin. Ska försöka en en dos på morgon sprida ut den på 1 timme. Kräks hon då igen så aka vi f-n ta mig ha en annan penecillin.

• qenzo

Ja ni kan ju inte ge henne ngt som gör henne sämre än vad som nödvändigt är.
    Tyvärr får man ju ofta stå på sig en del :(

• Lysmasken

Försökt imorse med den penecillin vi har men som sagt så fick hon upp allt som hon hade ätit.
    Ringde barnavd som pratade med läkaren som vi träffade igår. Han ringde upp & frågade hur vi gjorde sen sa han OK vi byter penecillin. JIPPI....
    Ska låta henne sova färdigt sen ska jag åka in till stan och hämta den.

• qenzo

Va skönt!
    Bra att ni nu fick det ni sökte, och jag hoppas det blir bättre för henne nu.

Svar på tråden Akuta kräkningar & diarrér (Sjuksköterska får gärna komma med förslag hur jag ska gå till väga OBS långt)