Oöppnad mjölk som legat ute i köket sen igår kl 16..
Åå blev så arg när jag såg att vi glömt packa upp mjölken igår, den har alltså stått i rumstemperatur sen igår kl 16...
Åå blev så arg när jag såg att vi glömt packa upp mjölken igår, den har alltså stått i rumstemperatur sen igår kl 16...
Sätt in den i kylen. Öppna, lukta och smaka på den sen. Du känner direkt om den är dålig!!
Ja den ska ni inte dricka. Mejeriprodukter och köttpridukter som legat ute en längre tid ska man aldrig äta.
Baka eller laga mat på den går ju.
Jag kastade den. Jag är gravid och vill inte riskera några bakterier. Den var helt ljummen, som rumstemperatur, den hade ju legat ute i nästan 24 timmar. Men jag blir ändå så sur...
tröstar dig, tänk om det hade varit något dyrare, typ kött.. du hade tur o oturen =)
Rokka Jill:
Ja, detta handlade ju bara om 10 spänn, TACK O LOV!
ja!! tänk om det hade varit sån Cart d'or glass eller nån dyr köttbit, 1 kgs köttfärs, 2kgs ost
Det är dock Alltid retligt! o tänk vad den tian ställde till med, du startade tom en tråd ;)
Jag är likadan. Jag kan störa mig på minsta lilla.
Jobbigt detta =)
Köpte en ny mjölk. Jag tycker det är sånt slöseri. Jaja
Nä! Där går gränsen för mig! Kasta den.
Mycket mat kan man äta efter förbrukning,och ostmögel kan man skära bort osv....men mjölk som stått framme!? Nej!
isisisis:;
Ja, jag har kastat den och köpt en ny.
Antivirus:
Skulle slänga den direkt.
Ojdå... Jag som ofta glömmer mjölken framme över natten och så ställer in den på morronen rär vi dukar fram frukost.
Och den har aldrig blivit sur!
Oftast stått i kylen ytterligare en vecka tills litern tagit slut.
Fast det har ju bara rört sig om sisådär 10 timmar då förstås...