• Lindis41

någon som har samma symptom???

Allt började i söndags trodde jag fått världens magkatarr då jag ätit en mass fett och godis under påsken, tog mina magkatarr tabl nexium (2ggr, utan resultat)sen kom vågorna/bränningarna av värk mot hö sida av magen revbenen, som går ända t ryggen och svanken( haft massor m foglossning under grav och även nu 10 mån efteråt)har ont mellan brösten nedanför, jätte ont och värk...precis som magkatarr....va på vc i måndags o läkarn trodde ev magkatarr el galla sa aat jag skulle äta nexium i 1-2v och inte äta ägg, äpple och gurka..natten t tis blev det mkt väre det värkte så ända ner t fogarna...hade/har så ont...

Åkte in t akuten o fick hjälp snabbt, fick diklofenak spruta i skinkan och nexium direkt in t blodet, fick även en "coktail" m smärtstillande som bedövar tarmen...blev lite bättre o bränningarna slutade. fick ul på gallan o de hittade inga stenar... fick dropp....tog en massa prover o skickade iväg blod på odling..

Feber 38 och infektionssänkan låg på 50 istf max 5!!!

En infektion i kroppen men var???

Blev hemskickad på kvällen då jag mådde bättre...känner nu efter att ha ätit idag att jag har ont igen ite så mkt bränningar m värk igenom t ryggen, tog diklofenak supp gänner mig helt uppblåst.

(var för övrigt igår lös imagen o avföringen var grön)

har haft problem m magen länge i flera år op bort brusten blindtar ör 2,5år sen tänkte att nu e detta ur världen..m nej...

Någon mer saom har samma symptom??Vad gör ni för att må bättre??

Läkaren pratade även om vandrande galla och ibs!!!

HJÄLP

• Svar på tråden någon som har samma symptom???
  • antitanten

GALLAN  !!!!! Levern tar också stryk då, liksom bukspottskörtel och mjälten.

Gallsten, med stenar som förmodligen passerar av sig själva, ger just smärtor som du beskriver.

Man kan vara riktigt rejält sjuk alltså med både feber, frossa, grönaktig avföring, smärtor ut mot ryggen osv osv osv

Kan rekommendera en (faktiskt receptfri )medicin som heter COMBIZYM PRONGOLATUM
    den innehåller just de ämnen som spjälkar upp maten bättre och ger extra tillskott av gallenzymer. Helt suveränt alltså.
    Jag skulle inte kunna äta nåt om jag inte hade dom.
    Berätta gärna sedan hur det gått. Du kommer att märka skillnaden som natt o dag.

Be sedan om ultraljud på galla, lever, bukspottskörtel och mjälte.
    Vårdecentralen är skyldiga att remittera o utreda.
    Stå på dig.

• Lindis41

När jag va på akuten så gjode de ul på galla, lever o buksp allt såg bra ut..m en annan läkare sa även at det kan vara vandrande stenar o att man då inte ser dem!???

ska koll aupp de tabl imorg

• Lindis41

ngn mer.....

jag hållerpå o blir galen.....natten va helt ok m nu på morgonen fy vad jag hade ont.....fick springa på toan o det bara rann ur mig känns lite bättre m har sådant tryck mellan brösten nedanför....drar åt hö revbe och bakom ryggen....

läkaren ska ringa mig vid 10

• Lindis41

pratat m läkaren ska få komma t vc i em han frågade om mitt bajs va en annan färg o om det flöt på vattnet o det gör det o han trodde gallan...

• Vitvå

hej...hoppas verkligen att du fått något besked i dag när du fick komma till läkaren.
    Kram igen från mig!

• Lindis41

vitvå

har varit hos läkaren o mina värden va bättre, m han tror att jag har grus i gallan som inte synd på ul och att jag har magkatarr...fick kramplösande medicin o annat smärtstillande, ska leva på flytande ett tag oxå.....

• Vitvå

Skönt att du fick svar även om han "bara" trodde det där om gallan.
    Men som jag skrev, grus kan göra helt fruktansvärt ont.
    Kommer du att få en remiss till kirurg? Så att de får ta bort gallblåsan alltså?

Har du fått spasmofen då, som kramplösande?
    Jag fick det och jisses vad bra jag mådde...livet lekte och allt var härligt, jag hade bara svårt att att lösa korsord eller se på tv för jag så dubbelt (men det brydde jag mig inte om då...)

Voltaren och panodil tog jag mot smärtorna, jag antar att du fått något liknande.

Hör av dig om du undrar över något...blev lite "expert" på det där med gallan efter ett tag.

• Lindis41

vitvå

så skönt att du finns nej ingen remiss t kirurg för borttagning..m fortsättter det så här ska jag prata m mon läkae som e superbra...
    jag ficck något som heter egazil, sen spasmofen m de tar jagbara när sambon e hemma....har diklofenak supp det e ju som voltaren...ska ta sen när min doter lagt sig komb då m panodil???!!Sak ju leva på flytande ett par dar..

tips på mat??

värker liksom egenom t ryggen på höger sida känner mig sååå uppblåst...känns som om jag aldrig blir kvitt märtan...hur länge hade du probl....

har du op bort den

kramGlad

• Vitvå

Jag hade problem i 3 månader men väldigt stora problem. Så stora att de efter de 2 första anfallen gav mig en remiss för operation. Den skyndades senare på för att jag, trots att jag följde alla regler som finns fick gallstensanfall hur ofta som helst och ibland flera dagar i rad....
    Jag opererades för 2 år sedan.

Tips på mat?
    Tja, vad ska jag säga?
    Jag följde som sagt alla tips och fick oftast mina anfall på nätterna helt utan samband med mat.
    Men det jag undvek var äpple, päron, fet mat, lök (fast det är ok om du tar bort hinnorna mellan löken om du förstår vad jag menar). Jag åt lite i taget också. Skala gurkan var ett tis jag fick av en läkare.
    Det är det jag kommer på just nu.

Kombinera absolut diklofenak med panodil, det är suveränt.

Lycka till och du vet vart jag finns!

• Vitvå

PAPRIKA!!!
    Det fick jag också lära mig att låta bli...*glömde*

Svar på tråden någon som har samma symptom???