• syster yster

Driftkostnad!?

Hej hopp!!

Jag undrar över en sak för jag och sambon ska köpa en nybyggd bostadsrätt och funderar över driftkostnaden. I vår hyra ingår nämligen inte driftskostnad så det blir ju värme,vatten, el som vi ska betala.

Då undrar jag helt enkelt ni som bor i liknande , gärna en 4á på¨ca 104 kvm. Vad har ni för driftskostnad varje månad. För sambons pappa säger 2000:- men vi säger 1200:- - 1500. För när vi har varit på visningar på liknande hus har den legat på 1200:-.

Så svara gärna vad du har!

• Svar på tråden Driftkostnad!?
  • JAG är BÄST

Du ska ALLTID räkna högre än vad dte går åt eller vad dom säger. Lägg ALLTID på minst 1-2000kr på vad kalkylerna säger.

• syster yster

Tycker det låter högt och visst ska man räkna högre. Men vi var på visning på en likadan lägenhet och de var 2 som bodde där och de hade på 1200:-.

• Miss Lau

Är det en lägenhet eller radhus?

Vi bor i ett bostadsrättsradhus på 102 kvm och utöver avgiften betalar vi för el (värme och varmvattenberedare är väl det som slukar mest). Snittar ungefär 1600kr/mån.

• JAG är BÄST

lillstrumpa23 Ni kan aldrig jämnföra vad andra förbrukar. Som sagt räkna HÖGRE så får ni ingen chock då räkningarna kommer.
    Det handlar ju bara om ca:800kr i slutändan.

Får ni pengar över så är det bara att grattulera .Spara och lägga undan.

• Bubi

Vi ska kika på ett bostadsrättsradhus, kostar 16 800 per år i driftskostnad nya pumpar tydligen installerade.

Det är 102 kvm i två plan

• syster yster

JAG är BÄST

Men man kan ju få på ett ungefär vad det kommer landa på ! jag jämfär inte och vet att det skiljer men varför inte kolla vad andra har ???

• Venusmannen

Uppvärmningen är ju normalt den tyngsta delen av driftskostnaden, så det är ju lite intressant att veta vad det finns för form av uppvärmning. Likaså var i landet vi befinner oss.

Svar på tråden Driftkostnad!?