• Superhönan

Flytta till: Österlen, Åre/Östersund, Nyköping, Halland, Gotland eller Uppland

Nu sitter jag och sambon och diskuterar våra flyttplaner igen för femtioelfte gången. Vi bor i Gbg och vill gärna flytta till något nytt ställe utanför Västra Götaland, men vi har inga riktigt självklara kandidater. Jag är logoped och min sambo är lärare, vi bör ha ganska lätt att få jobb i eller i närheten av en halvstor stad. Kruxet är att vi egentligen vill bo på landet efterom småstadslivet inte är så lockande. Så nu ber vi om er hjälp! Vi vill ha ett ganska litet, lättskött, modernt hus och möjlighet till uteliv både i naturen och på krogen. Egentligen vill vi bo i Danmark, men det är lite besvärligt för mig att logopeda på danska. Kom med förslag och argument!

• Svar på tråden Flytta till: Österlen, Åre/Östersund, Nyköping, Halland, Gotland eller Uppland
  • Lola Jämtland

Inte Åre men Östersund rekomenderar jag.

Såklart! Eftersom jag är jämtlänning.

Här finns flera billiga hus. Hur det ser ut på jobbfronten kan du se på ams.se

Kommunens hemsida får du här:
    www.ostersund.se

//Jag har allt...o ändå saknas något......
  • KNALLAN

Österlen.... För det var det du hade skrivit först och för att det är så vackert där.

• Sencha

Inte Österlen. Satsa på någontans längs pågatågslinjen Malmö-Ystad. Då kan ni hitta bra boende på landet, med närhet till både naturen och storstaden (Malmö och Köpenhamn).

• Superhönan

Lola Jämtland, är det ingen idé att bli åretruntboende i Åre? Borde man inte kunna pendla in till Östersund? Man drömmer ju lite om ett hus med utsikt över Åreskutan, just nu har vi bara utsikt in till grannarna tvärs över gatan...

• Lilla Linnéa

Åre är totalt sönderbyggt.. Jag trivs i Östersund.. men annars är Ystad otroligt fin stad!!

• Lola Jämtland
    Superhönan skrev 2007-04-11 22:54:25 följande:
    Lola Jämtland, är det ingen idé att bli åretruntboende i Åre? Borde man inte kunna pendla in till Östersund? Man drömmer ju lite om ett hus med utsikt över Åreskutan, just nu har vi bara utsikt in till grannarna tvärs över gatan...
    Jag gillar inte Åre så det är därför du inte får något medhåll av mig där.

Det är 10 mil mellan Östersund o Åre....det går ju att pendla men nja.....

Jag bodde som liten ca 15 mil från Åre o kunde se Åreskutan.
  • Superhönan

Sambon spanar nu lite på jobb i Krokom, men jag är skeptisk.

• Lola Jämtland
    Superhönan skrev 2007-04-11 23:04:18 följande:
    Sambon spanar nu lite på jobb i Krokom, men jag är skeptisk.
    Krokom är fint.
    Jättefin utsikt i Ås tex! Dock har de ingen affär kvar men det finns på nån mils avstånd.
  • orzia1

Precis som ngn skrev så försök bo längs med sträckan Ystad-malmö

Österlen är emellanåt lite "off" om man vill ha nära till en storstad

När andra drar Trisslotter me hus & jobb & barn så skrapa jag fram: cancer, cancer,cancer!!!
  • Superhönan

Jag kastar mig på Hemnet!

Svar på tråden Flytta till: Österlen, Åre/Östersund, Nyköping, Halland, Gotland eller Uppland