• Perry the Platypus

Förlänga bilbälte?

Bältet i baksätet på vår gamla Merca är för kort för att vi ska kunna spänna fast bilbarnstolen till vår tremånaders. Jag har inget körkort och blir grymt åksjuk så nu måste vi försöka lösa det här på något sätt.

Kan man byta till ett längre bälte på verkstad eller möjligen spänna på nån slags förlängning? Vad skulle ett bältesbyte gå på tror ni?

(Glömde göra det till en fråga i förra inlägget och vill inte att nån ska missa det )

Which is it, is man one of God's blunders or is God one of man's? - Friedrich Nietzsche
  • Svar på tråden Förlänga bilbälte?
  • annca

Finns det inte två olika fästan i stolen? Det brukar det göra, just för att många bilar hatr ganska korta bälten.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • MaijaO

Har för mig att det finns bältesförlängare att köpa. Det är bara en extra bit som du spänner fast i det vanliga bälteslåset. Kolla med biltema eller din märkeshandlare.

• Miss Lau

Man ska aldrig använda bältesförlängare tillsammans med en bilstol! Passar det inte får man skaffa en annan stol istället.

• MaijaO

Ok, det visste jag inte. Har bara sett en bältesförlängare en gång i hela mitt liv.

• Chaia

Det brukar finnas ett alternativt sätt att fästa stolen vid korta bälten. Kolla bruksanvisningen!

Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • Moparwoman

Håller med om att detta är ett problem. Vår första stol gick inte heller att klä på två olika sätt. Så när vi köpte den andra frågade vi i butiken och där kom det fram att vissa modeller behöver mer bälte än andra.

Så det kanske är säkrast att byta stol.

Svar på tråden Förlänga bilbälte?