• pjuuh

Hur mycket betalar du i hyra per kvm?

Lucky bastards... jag betalar 121 kr per kvm per månad, och snart ska hyran höjas så den kommer nog öka 2-4 kr snart.

Men Lolilla, var bor du och vad för typ av lägenhet har du? Är den nybyggd, bor du hos privatvärd, nyrenoverat, osv?

• pjuuh

Jag bor i Sthlms innerstad, privatvärd, nyrenoverat, balkong, ej nb. Asfräsch lägenhet med andra ord, men kvm-priset är ju lite dyrt tyvärr.

Snacka om att de gör fina vinster på de här kåkarna. Husen är avbetalda sen länge och underhållet kostar långt ifrån vad hyran drar in. Man skulle satsat på fastihetsbranschen istället.

Kan hända hyresgästföreningen kan hjälpa dig. Men det är ju inte heller säkert, beror på allt möjligt och framför allt beror det på hur bruksvärdeshyrorna ligger till i de kommunala bolagen i just ditt område.

• pjuuh

Sorry, det blev uppdelat i två inlägg för du hade inte gjort tillägget om plats när jag skrev det första inlägget. Jag betalar 121 kr.

• pjuuh

DrottGirl, jag bor i Sthlms arbetarklassdel om man säger så, hahaha! Och jag har inte ens Marbodalkök, och innergården är asfalterad, inte mycket att sköta om där inte

Attans skrutt vad man får betala för att bo här i Sthlm... bodde i en budgetlgh i Hammarby sjöstad tidigare och betalade bara 115 kr. Tss...

Svar på tråden Hur mycket betalar du i hyra per kvm?