• Lolilla

Hur mycket betalar du i hyra per kvm?

Har jag dyraste hyran i Sverige? Börjar undra så smått...
    Jag betalar per kvm 132 i månaden. Vad betalar ni? Vill göra en liten jämförelse medans jag försöker komma fram till nån på hyresgästföreningen och se vad de säger. Hjälp mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-12 14:11:01:
    Tillägg: Ange gärna var i Sverige ni bor också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-12 14:30:36:
    SNÄLLA! Ange VAR ni bor också!

• Svar på tråden Hur mycket betalar du i hyra per kvm?
  • Lolilla

Bor i stockholm söderort, ej mitt i smeten så att säga
    Tror att fastigheten är sen 40-50 tal nångång. Privatvärd så klart.. Badrum och kök är nyrenoverat iofs, men köket är mer en kokvrå, och jag har varken badkar eller duschkabin i badrummet så det känns ju som att den lilla uppiffningen är skitsamma..

• Lolilla

Får lust att göra nåt dumt med min hyresvärd ju mer jag läser...

Tack för alla svar i alla fall!

• Lolilla

Jag leder fortfarande ser jag!
    Moahahahahahaha!
    Eller ja just det, det var kanske inget att vara glad för?

• Lolilla

Kakan83
    Hyran delat på kvadraten

• Lolilla

Megalomania
    Vatten och värme, inte el.

• Lolilla

Phjuu
    Hur mycket betalar du då?

• Lolilla

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!

• Lolilla

Jag bor ju inte ens centralt och har 132

• Lolilla

Fidelis ad urnam
    Spelar ingen roll verkar det som. Du kommer ju billigt undan ändå.

• Lolilla

Fidelis ad urnam

Spelar ingen roll, det påvisar ju bara i ännu högre grad att min hyra är sjukt hög
    Det är nämligen hyresrätt, kallhyra. Inget lån inräknat, inga bilar ingenting. Gaaargh!

• Lolilla

wic gbg
    Privatvärd. Ligger "ganska bra". Inte speciellt fin, från 40-50 tal nångång så inget nybygge.

• Lolilla

Det verkar ju vara rena snurren, om du ursäktar? Varför köper de inte en lägenhet?

• Lolilla

Har pratat med hyresgästföreningen men de var inte till nån större hjälp, nej. Tyvärr.

• Lolilla

Abolut, men jag menar, jag bor inte ens i innerstan. Har dessutom högre hyra än de jag känner som gör det. Så jag känner bara frustratioooooon! Det lär ju knappast vara nån som vill byta med en heller...
    Eller kanske sessan87 s kompis då?

• Lolilla

Ja alltså, jag bor på 26 kvm så mindre vill man ju inte ha även om det blir "billigare". Det skulle i så fall vara typ hälften av det man betalar nu då. Men han är "känd" hos Hyresgästföreningen för att vara dyr, så jag tror inte att han har det.

• Lolilla

Den ligger ganska bra, men inget speciellt, är inte nybyggt utan sen 50- 50 tal nångång, funderar ibland på att köpa. Det som stör mig är faktiskt att jag tycker att jag inte SKA behöva köpa när jag har ett 1:a handskontrakt som jag borde ha nytta av. Okej om det var andrahand då skulle hyran kännas rimligare. Bodde förut i 2:a hand och betalade tex 3900 för 37 kvm. Så i och med kontraktet borde det ju kännas som man bytt upp sig och inte tvärtom

Svar på tråden Hur mycket betalar du i hyra per kvm?