Cykel till 6 åring som aldrig
cyklat?vilken tum då om man ska kunna sätta stödhjul?
cyklat?vilken tum då om man ska kunna sätta stödhjul?
20 Kan man inte sätta stödhjul på och det måste hon ha.
Ska köpa cykel på Biltema har vi bestämmt.Hon ska inte veta något.
Ja hon måste ha stödhjul
Eftersom hon har lite problem anser jag att det är bäst med stödhjul.
Stödhjul är jättebra i början tills dom känner sig mer säkra.
vadå inte ha stödhjul till så stora barn??inget fel med det
16 tum är till 5-7 år.Så du måste ha en väldans långt barn
Håller inte med dig.Bra att lära barnen lite först med stödhjul så dom hinner bli säkra.Eftersom min dotter har lite problem blir det bäst för henne.Hon måste först lära sig att trampa ochdet är lättare med stödhjul.
Bara för att man får råd behöver man inte göra på det viset
Min dotter har handikapp som gjort att hon inte ens kan trampa runt.vad vet jag hon kanske inte kan det nu i heller.
Hon kommer inte att komma upp i höga hastigheter då hon inte kommer få vara ute själv med cyklen.
Min dotter ska kunna nå ner med fotsulan helt det gör hon omöjligt med en 20 tum.
Nej finns inget mellanting vad jag vet har varit ute på olika sidor och tittat
Om stödhjul nu hade varit så farligt som det skrivs förstår jag inte varför det säljs ens.
Sicali
Tack ,som förälder vet man oftast vad som är bäst för sitt barn.Hon kommer ändå inte att få vara ute själv med cyklen eftersom hon lär nog behöva hjälp på traven i början.
morgontrötta Hilda
Det mest normala är väl att man lär sig cykla i 6 årsåldern.Ser inget fel med stödhjul.Jättebra att börja med så hon vet hur hon ska sitta osv.
Rorca
Gör man?
Bebis 2008
tack för tipset
Rorca
Vi ska köpa sån där stång med så när man drar ut stödhjulen lite kan man ju hålla i stången för att vänja henne.
Bekali
Så stort handikapp har hon inte utan hon kommer att kunna cykla på en tvåhjulad cykel.
Sicali
Har en son som är 3 år o 3 månader men han får nöja sig med trehjuling med till nästa vår då vi kanske kan lära han cykla.tidigare än så tycker jag inte att det behövs någon cykel.
Ja spara min rygg måste jag göra om jag ska lära henne cykla.är ju gravid med.