Inlägg från: Bebis 2008 |Visa alla inlägg
  • Bebis 2008

Cykel till 6 åring som aldrig

Tyvärr är det mycket faligt som säljs. De här magbältena till gravida varnar de ju för på halkkörningen men de säljs ändå. De säger att de är jättefarliga.

Men jag tänkte egentligen säga att du inte ska bry dig om kritiken mot stödhjul. Det var nog egentligen bara sagt i all välmening men de skulle lagt ner sen. Det är du som känner ditt barn (och dess handikapp) bäst och därför bör du få avgöra själv hur du vill göra.

För att komma till din fråga, det låter som du redan har bestämt dig när du skriver:
    "Min dotter ska kunna nå ner med fotsulan helt det gör hon omöjligt med en 20 tum. "

Kör på 16 tum du, det blir säkert bra.

Fast jag kom just på en sak - när vi är i affären vill vår tjej gärna testa alla cyklar hon ser. Ni kanske kan åka till en affär där cyklarna står uppställda fast i ett annat ärende så kan hon få pröva. Ni köper naturligtvis inte cykeln då utan väntar om ni vill överraska. Ett litet tips bara.

• Bebis 2008
    Rorca skrev 2007-04-13 14:15:12 följande:
    fast det är just det man sitter annorlunda i svängar med stödhjul än utan.
    Men låt nu Nilla få bestämma själv. Jag förstår att det bara är i all välmening men Nilla har gjort det väldigt klart att hon vill ha stödhjul så ge upp nu. Det måste få vara deras beslut.
  • Bebis 2008
    Rorca skrev 2007-04-13 14:26:52 följande:
    bebis 2008men hon frågade ju.. skulle jag skitit i att svara dåok då vet jag till nästa gång
    Här vet jag faktiskt inte vilket inlägg du syftar på. När jag skrev inlägget så hade hon inte frågat något om stödhjulets vara eller icke vara utan endast vilken storlek det bör vara på cykeln. Synd att du tog illa vid, det var inte meningen.
  • Bebis 2008

PS. Naturligtvis ska du svara på frågor, de var ju bara det jag ville DS.

Svar på tråden Cykel till 6 åring som aldrig