Inlägg från: icefemale |Visa alla inlägg
  • icefemale

APIFORCE!

Åh, va roligt att du äntligen fick stegring på Äl-test!  Jag tycker att du ska fortsätta testa (om du har test hemma) tills stegringen försvinner. Mina varade ju i 11 dagar fram till mensen kom. Men, jag är nog rätt så onormal. Hoppas dina/ditt ägg lossnar i alla fall. Glöm inte att äta avokado efter ÄL, det ska tydligen hjälpa ägget att fästa bättre.
    HOPPAS DET TAR SIG NU!!!

♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale
    conspiracy: Åh, du måste ju va gravid då juh! Viskar ett grattis...
    ♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale

Jag tycker det borde räcka för att bli gravid. Sexa i kväll igen så hoppas vi att det tar sig denna gången. *HOPPAS*

♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale

Jo, i morgon ska jag till gyn igen. Denna gången ska killen följa med också. Har ingen aning om vad som händer då. Är såå nyfiken på mina provsvar... Berättar i morgon hur det gick. Är bara på dag 10 i morgon, så jag har inte börjat ÄL-testa ännu.
    Har precis fått reda på att jag inte får behålla mitt jobb längre p.g.a. arbetsbrist, så nu känner man sig lite kluven. Man vill ju ändå ha ett jobb om man ska skaffa ett barn till. Men, min kille säger att det ska gå bra ändå. Vi vill ju inte att det ska bli hur stor åldersskillnad som helst mellan barnen heller, Filippa fyllde ju 3 år igår.

♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale

Grattis MiniHedvig!!! Skrattande

♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale

Hej på er!

Nu har jag varit på mitt andra besök för utredning, killen var också med denna gången. Fick reda på att jag troligtvis inte har ÄL. Har en lättare variant av PCO. Jag ska få börja äta pergotime (ÄL-stimulerande medicin) nästa cykel. Synd bara att jag får vänta så länge, då man ska börja äta på dag 5 och jag är på dag 10 idag. Typiskt... Killen ska också lämna spermaprov för säkerhets skull. Skulle jag inte bli gravid till hösten så var det tal om provrörsbefruktning. HJÄLP, det vill jag inte!!!

Jag frågade ang. apiforce och han hade inte hört talas om det Förvånad. Men, jag förklarade och då sa han att om man äter pergo så rekommenderar han att man inte äter något annat naturläkemedel samtidigt.

♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale
    Helena 82 skrev 2007-06-13 18:47:42 följande:
    Icefemale: Misstänkte du att du inte hade äl? Fick du inga stegringar på testen eller? Kan man få fullt utslag på Äl test men ändå inte ha Äl??? Nu blir jag ju skit nervös juh...
    Jag misstänkte att jag inte hade någon ÄL då mina cykler är så långa och oregelbundna. Men, jag får fulla stegringar på ÄL-test varje cykel. Senaste cykeln fortsatte jag testa efter fullt utslag av ren nyfikenhet (har måånga tester hemma nu) och fick stegring i 11 dagar på raken, fram till mensen kom. Då insåg jag att ägget inte ville släppa, alltså att jag inte har någon ÄL.
    ♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale

Det låter bra att du bara har stegring i två dagar. Då har du säkert ÄL. Hur länge har ni försökt?

♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale

JAG HAR ÄGGLOSSNING!!!!!!!! Skrattande

Fullt utslag på ÄL-test, äggviteflytningar som man kan bygga broar med och tempen har gått upp. Och det bästa av allt: JAG ÄR BARA PÅ DAG 19!!! Skrattande Jag är överlycklig!!! Hoppas bara att ägget vill släppa denna gången!

TREVLIG MIDSOMMAR!

♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale
    conspiracy skrev 2007-06-22 11:22:56 följande:
    icefemale; GRAATTTIS!! ;D de e bara ligga i nu ;)
    Ska bli!!!
    ♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale

Nä, jag har inte fortsatt med apiforcen, men jag tror ändå att den har gjort verkan. Det tar ju trots allt ett tag innan den försvinner ur kroppen helt, då jag ALDRIG fått ÄL innan 30 dagar förut. Detta betyder att jag kortat ned cykeln med 32 dagar totalt och ytterligare 11 dagar kortare än förra cykeln. Jippi!!! Men, släpper inte ägget denna gången så kan cykeln ändå bli jättelång.

♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale
    Tintene skrev 2007-06-22 12:02:13 följande:
    såg precis i en annan tråd att du snart ska börja me pergo.... skulle oxå vilja få hjälp av pergo el nåt annat för mina långa cykler.. var det svårt att få d utskrivet? kan man få det fast man har äl men väldigt lååååånga cykler?
    Ja, jag ska börja nästa cykel. Det var inte svårt att få det utskrivet, vi frågade inte ens, utan det var läkaren som tyckte att det var det bästa för mig. Jag tycker att du ska kontakta gyn och berätta om dina oregelbundna cykler. Jag tror att man kan få det utskrivet p.g.a. långa cykler för det brukar (men absolut inte alltid) betyda att man har dålig eller ingen ÄL, även om man får utslag på testen. Hur länge var det ni hade försökt skaffa barn?
    ♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale
    icefemale skrev 2007-06-11 22:31:26 följande:
    conspiracy: Åh, du måste ju va gravid då juh! Viskar ett grattis...
    Nu viskar jag inte längre GRATTTIS!!!!
    ♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale
    Tintene skrev 2007-06-25 21:44:12 följande:
    min mens är på intågande verkar d som... molvärk + blodblandade flytningar ibland..=spottings??! usch va segt o vänta tills nästa äl om jag nu fortsätter att ha så långa cykler som runt 50 dagar... suck. Funderar på at ringa nån gyn mottagning imorrn o boka tid för undersökning.. vill inte ha det såhär om hjälp finns att få! Läste att dessa s ka "spottings" innan mensen tyder på att nåt e lite galet...
    Hoppas på nidis... Jag vet hur du känner, om det är till någon tröst. Jag vet att det är jättejobbigt med så långa cykler, man får ju vänta typ dubbelt så långe som i normala fall. Vänta in mensen (om du inte är gravid då) och ring gyn för en undersökning.

Jag tror ägget släppte denna gången för jag får ingen stegring längre. Jippi!!!
    ♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale
    Apiforce-BIM-lista

23/5 I väntan på mirakel (1)
    31/5 Kantarellkisse (1)
    19/6 eitss, Fanny87 (2)
    25/6 Tetinne (1)
    26/6 aeo83 (1)
    29/6 mycat81, Helena 82 (2)
    5/7 Sweetangel85 (funka på första försöket med Apiforce men fick mf) (1)
    6/7 icefemale (1)
    11/7 Snozie, Fröken Jansson (2)
    16/7 mignonne (1)
    20/7 Conspiracy (1)
    ?/? festis, Zannz, Misja (3)

Statistik: 17 X 0,2 = 3,4 (20%) borde bli gravida!

GRAVIDA
    *Tessah BF 27/1-08
    *Niinaaa
    *berlin1
    *Bummelgumman
    *sweetangel85 BF 7 Feb-08 (fick mf)
    *Annfis BF 4/2-08
    *Snozie BF 12/2-08 (fick mf)
    *Conspiracy BF 18/2 -08 (fick mf)
    *MiniHedvig BF 20/2-08
    ♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • icefemale
    berlin1: Åh, nej så tråkigt... Gråter  KRAMAR OM...
    ♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥ Längtar efter ett syskon... FUM 6/7
  • icefemale

När jag var på hälsokostbutiken och köpte apiforce så berättade hon som arbetade där att missfallsrisken minskar med apiforce. Men, man vet ju inte. Hade det varit så att risken för missfall ökar p.g.a. tablettarna så hade naturligtvis inte "alla" rekommenderat det om man vill bli gravid. Men, jag hade nog inte fortsatt om jag vore du. Det kanske inte passade DIN kropp så bra. Hoppas nu att du mår bättre snart och inom kort får en bebis som håller sig kvar i minst 8 månader.

KRAM ICEFEMALE.

• icefemale

*HÅLLER TUMMARNA HÅRT, TESSAH!!!*

Lycka till!!!

• icefemale

Neeej, tanten kom!!! Hon var verkligen inte välkommen... Men, det positiva är att totalt har min cykel minskat med 31 dagar. Nu blev cykeln endast 34 dagar. Jag tar bort mig helt från listan nu, men hänger gärna kvar i tråden om det är ok. Ska börja med pergotime nu på torsdag så nu hoppas jag verkligen att detta funkar för oss.

Lycka till ni som är kvar!!!

Apiforce-BIM-lista

31/5 Kantarellkisse (1)
    19/6 eitss, Fanny87 (2)
    10/7 Helena82 (oreg. mens, svårt att sätta bim) (1)
    11/7 Fröken Jansson (1)
    16/7 mignonne, Snozie (2)
    20/7 Conspiracy (1)
    26/7 mycat81 (1)
    ?/? festis, Zannz, Tetinne (3)

Statistik: 13 X 0,2 = 2,6 (20%) borde bli gravida!

GRAVIDA

*Tessah BF 27/1-08
    *Niinaaa BF 10/1-08
    *berlin1 (missfall)
    *Bummelgumman
    *Annfis BF 4/2-08
    *MiniHedvig BF 20/2-08

• icefemale
     Apiforce-BIM-lista

31/5 Kantarellkisse (1)
    19/6 eitss, Fanny87 (2)
    10/7 Helena82 (oreg. mens, svårt att sätta bim) (1)
    16/7 mignonne, Snozie (2)
    20/7 Conspiracy (1)
    26/7 mycat81 (1)
    ?/? festis, Zannz, Tetinne (3)

Statistik: 13 X 0,2 = 2,6 (20%) borde bli gravida!

GRAVIDA

*Tessah BF 27/1-08
    *Niinaaa BF 10/1-08
    *berlin1 (missfall)
    *Bummelgumman
    *Annfis BF 4/2-08
    *MiniHedvig BF 20/2-08
    *Fröken Jansson BF 18/3-08
    ♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥ Längtar efter ett syskon... FUM 10/8