• Fisbulle

Ford Mondeo vs V70

Tja!
    Hur är en Ford Mondeo från 98-00 jämfört med en Volvo V70 från 97-00?

Är i svängarna och köpa ny bil.

Tacksam för snabbt svar!

• Svar på tråden Ford Mondeo vs V70
  • malin7502

När det handlar om lite äldre årsmodeller, skulle jag utan tvekan välja volvon... Aldrig en gammal ford, har hört alltför mycket dåligt om såna...
    Men en sprillans ny skulle jag gott o väl kunna tänka mig en mondeo - även som den volvofantast jag är *S* :)

• Fisbulle

Om man går in på detalj och jämför Volvo V70 97 vs Ford Mondeo 00.
    Hur ligger vinden då?

• Curlingmorsan

Jag vet inte hur lite äldre bilar är. men skulle jag köpa en ny skulle jag utan tvekan köpa en Mondeo. Vi hade en Mondeo förut och har en V70 nu. Mondeon är mycket rymligare i själva kupén (heter det så? Framsäte och baksäte alltså), bagaget är ungefär lika stora.

• Chilimon

Jag röstar på V70

People say that I have bad influence. I say the world is already fucked, I just happend to it
  • Muckarn

Volvon har bättre kvalitè, drift säkerhet men högre bensin förbrukning
     Forden lägre pris, större utbud, andra sidan osäkert andra hands värde och dåligt rykte.

• silverkatt

Mondeon i de "årskullarna" är rymmligare än V70, iallafall i baksätet. Detta har vi insett efter att ha testat med bakåtvänd bilbarnstol i båda! Ford har även ofta många fler finesser till radio osv i sina bilar, lite lyxigare.
    Men volvo är ju alltid volvo

• Fisbulle

Vi bryr oss inte om lyxprylar bara den är duglig.
    Hur är det egentligen med Mondeon?
    Brakar den efter ett år eller kan man lite på den som en Volvo?

Vi har två småbarn och blev stående utmed 18 mellan Stockholm och Enköping. Nu är vi trötta på bilar som bara slutar funka. Vad är bäst?

• Muckarn

Skulle säga volvon känd för drift säkerhet och moderna bilar har bättre drift säkerhet överlag.

• Fisbulle
    Fisbulle skrev 2007-04-12 19:43:51 följande:
    Vi bryr oss inte om lyxprylar bara den är duglig.
    Här menar jag pålitlig!
Svar på tråden Ford Mondeo vs V70