• Kreativ

IKEA´s barngrind

kan inte svara på mått, men jag gillar den inte. Vi har en i trappen och detblir en "tröskel" på den som man lätt trampar på ONT! Mamma o pappa tog bort sin helt, de var rädda att snava på den o åka ner för trappen.... Så vi ångrar det köpet!

Melvin, 10 månader.
  • Kreativ

tröskeln kanske är 2x2cm så den blir ett irritationmoment såvida man inte kan sätta den alldeles intill ett trappsteg så den inte sticker upp på glvet eller nåt sånt..

Melvin, 10 månader.
  • Kreativ

vår hamnar så illa till, den där tröskeln.. så denär precis där man normalt sett kliver! Vi har lärt oss ganska bra så vi slipper kliva å de,men det är värre för besökare.

Melvin, 10 månader.
  • Kreativ

cattis  fast den vi har skruvar man fast. Pratar vi om samma grind?

Melvin, 10 månader.
  • Kreativ

patrull heter vår också men den skruvar man fast... så nu hänger jag inte med?

trång passage blir det! Men som någon skrev, det finns nackdelar med andra grindar också. Man slipper kanske tröskeln och får det bredare, men istället kan man klämma sig lätt...

Vi har den vi pratar om i ena trappen och en sån där enkel trägrej man "lyfter upp" i andra trappen. jag är mest nöjd med sistnämnda trots allt.

Melvin, 10 månader.
  • Kreativ

Belinda - precis!! förutan plastgrejen är ju inte rinden stabil nog att vara godkänd. Så jag ärnyfiken på vad dessa grindar är för några, som de i tråden här INTE skruvar fast?! åter mycket smidigare! vi har nämligen också betongväggar...

Melvin, 10 månader.
  • Kreativ

jag skulle då inte chansa.. vi borrar trots betongvägg. Men det där känner mannog bäst själv..

Melvin, 10 månader.
  • Kreativ

ja de kan gott vara rejälare om de nu ändå ska vara där! trr de är i plast för att synas så lite som möjligt, eller nåt annat fånigt. Eller en billighetsgrej... Hur som helst så ger de bättre stöd för grinden, så den sitter fast ordentligt, än att strunta i dem

Lite OT, men ni har ju alla grind så... jag slänger in en fråga - tips på resegrind? Vet att Babyproffsen har en men har fått höra att den är dålig...?

Melvin, 10 månader.
  • Kreativ

det är precis en sån grind jag vill ha! Så jag kan ha den när altanen är öppen, eller ytterdörren... det ska vara en sån som inte skruvas man spänner upp den där man vill ha den för stunden. Då kallas det resegrind eftersom man kan ta med den när man ska bort o tillfälligt behöver grind. Har aldrig sett nån, så jag vet inte hur man spänner fast den eller så... men jagvill ha en!!!!

Melvin, 10 månader.
  • Kreativ

smart grind, den från acta, men faktiskt riktigt skitful, så nej tack Jag vill ändå ha nåt man inte borrar i väggen med. Vill kunn ata med den till folk som inte har grind, så man kan ha den där tillfälligt. Samtidigt som jag vill kunn aha öppet i sommar utan att Melvin försvinner

Melvin, 10 månader.
Svar på tråden IKEA´s barngrind