• Cheera

IKEA´s barngrind

Vi har den. Är faktiskt nöjd! Men hur bred den är vet jag inte. Alldeles för smal för vår trapp iaf. Man kunde visst köpa delar för att bredda den, men jag hittade då inga på Ikea. Har två så jag breddade med de två lösa "rören" på den vi har nere i trappen och uppe så står den andra för dotterns dörr, är ju "bara" vårt, hennes rum och badrum uppe + hall så grinden behövs ju inte för trappen, ska jag ha henne med upp så får hon va på sitt rum med grinden stängd.

• Cheera

Jag tror jag betalde runt 250:- eller 295:- nå sånt. "Ikeafamily-pris" eller vad det heter.

• Cheera

Usch vad jag känner mig korkad nu, trodde dom där plastgrejerna va till för att skydda väggarna från märken
    Fastskruvade är dom iaf

• Cheera

Resegrind, finns det? Vecklas den upp på samma sätt som en resesäng då då eller
    Jag har en extragrind hemma, gammal som gatan som följer med lite överallt. Och så sätter jag den lite överallt hemma också. (Om jag vill ha dörren eller balkongdörren öppen). (Eller som på skärtorsdagen då jag inte vela ha in hela områdets barn med grusiga skor).

Apropå Ikea, jag har en resesäng från Ikea! Kan ju säga att den är lika problematisk att få ihop som alla andra saker därifrån! Och inte finns den nån manual kvar heller så man kliar sig i skallen ganska styggt varje gång Lite OT, sorry.

• Cheera

Kreativ:
    Grinden från babyland är så mycket snyggare än min, min är bajsbrun! Man kan skruva ut dom där sakerna som man fäster i väggarna för att passa in den mellan oilka dörrar som harolika bredd, men det är en "hasp" som man för ner för att spänna till den riktigt, lika så har man upp den om man ska ta bort grinden.
    Men jag skulle tro att den är från 70-80-talet!

Mamma hade den för trappen när mina småbröder var små och vi hade hundar. Det blir liksom ingen dörr på den utan man måste hoppa över grinden eller ta bort den helt om man ska över.

Usch vad jag är dålig på att förklara, lite mer kaffe kanske
    Har ingen aning om vart den komer ifrån, är som sagt gammal som gatan!

• Cheera

Kanske inte hasp, men nånting är det iaf Har ingen bild på den heller, än

Svar på tråden IKEA´s barngrind