• wac

Ni som känner till Södra sommarstaden förskola Malmö

Som rubriken lyder. Vad har ni för erfaranheter om den förskolan? Finns det någon avdelning som är lite mer speciellt än annan? Hur är läget vad gäller att man jobbar på UMAS och hämtar upp barnet?

Anledningen till att jag frågar är att att min son har fått erbjuden plats i augusti. Kommer att tacka ja, men funderar nu om det var klokt att ställa sig i kö där utan att ha gått och tittat på det. Nu har jag inte tid att besöka då jag jobbar heltid. Och ingen annan kan gå i mitt ställe. Behöver all tips jag kan få.

Annars om ni har tips på andra förskolor i närheten UMAS eller längs vägen amiralsgatan till Rosengård är jag tacksam.

• Svar på tråden Ni som känner till Södra sommarstaden förskola Malmö
  • williewillie

Jag har några vänner som har eller har haft sina barn där, har bara hört positivt om dagiset! Om du menar var det ligger (läget) så är det bakom barnakuten, vid parken.

• bebben Elias mamma

Jag har sommarjobbat där och trivdes jättebra.
    Förskolan blev till just för personalens barn på UMAS med OB öppettider och närheten, även om den nu är för alla.
    Jag var på Blåbärets avdelning och tyckte att personalen var jättetrevlig och barnen trivdes där.

Har bara positiva minnen och skulle gärna ha mina barn där om jag bodde i närheten.
    Personalen där var barnskötare, jag vet inte om det finns förskollärare på de andra avdelningarna.

Det är en stor förskola men flera avdelningar har sin egen gård så då känns den inte stor.
    Just Blåbäret har en egen mysig gård medan den andre småbarnsavdelningen delar gård med större barn, så jag hade önskat Blåbäret.

• wac

Ah tack för tipset. Ska se om jag kan frigöra litet id för ett besök. Tack för tipset om blåbär, ska höra om min son kan bli placerad på den avdelningen.

Svar på tråden Ni som känner till Södra sommarstaden förskola Malmö