• Fiaflopp

Ang vältränad kropp

Tror ni att om man är till åren kommen kanske at det kan hjälpa att man tränar ganska mycket?
    Menar att en bra ,vltränad kropp borde vara ett bra ställe för embryot att fästa i...

Jag är ju int elastgammal,35 år men ändå har jag börjat träna 4 ggr/veckan,mest kondition men även styrka med maskiner och jag vill så gärna tro att det kan hjälpa vid nästa försök...

Vad tror ni?

• Svar på tråden Ang vältränad kropp
  • carola1977

även om det inte hjälper att blir gravid (jag vet inte det) så är det ju en hjälp när man är gravid tror jag. jag tränade innan och under graviditeten och hade inga besvär alls. gick bara upp 7 kg också .
    lycka till!

• Gaztongirl

Jag tror absolut att det är en fördel om man är i någorlunda kondition. Första gången jag blev gravid var jag inte beredd på det och inte i bästa form om man säger så. Jag fick ett missfall då och det kändes OK i just den fasen av livet. Efter det började jag träna "igen" och fick bra kondition och massa muskler gick upp i vikt. Så blev jag gravid igen och var mer förberedd mentalt och det kändes ok i kroppen också. Blev väldigt trött och tränade inte så mycket, å gick ner en hel del i vikt. Men det kändes verkligen som att kroppen var mer beredd på att ta hand om det lilla livet och även ge det näring. Så negativt med träning kan det inte bli, förrutom om du kör så hårt att även menscykel rubbas.

• Fiaflopp

Tack tack!!

Då satsar jag på att få maximal kondition nu dåinför försök nr 8 eller 9 eller vad det blir.

Under dessa försök har jag suttit och deppat mest och absolut inte rort mig som man borde så det kanske är bra då!

• Fiaflopp

Pratade med bm i går och hon sa att det var optimalt med bra kondition...

Svar på tråden Ang vältränad kropp