• fipa 2

Den nya bushuset i GBG

www.lekobus.se

den ska vara där det var brand på backaplan. över 50 ungdomar dog där... är det bara jag som tycker det är dumt att bygga något där??

de kunde ha byggt en minnesplats för de omkomnna, inte Bushus!!!

Är jag överkänslig?

Jag kände ingen som omkom i branden

• Svar på tråden Den nya bushuset i GBG
  • Sicali

Är lite tvådelad faktiskt. En så stor minnesplats känns lite extremt, tycker nog att de kunde bygga något där men ett bushus är inte så lämpligt anser jag. Att barnen skall stoja och leka där något så hemskt och tragiskt har inträffat.

• fipa 2

nä precis, massa barn som leker och gapar just där många kämpade för sina liv

• Göteborgskan

Själva lekhuset är ju gamla Backa Teatern.. och inte där branden var.. Sen kanske hela området där är känsligt.. Men huvudsaken är ju att det itne är samma byggnad eller samma lokal.. vilket det inte ska vara..

• Sicali
    Göteborgskan skrev 2007-04-13 13:58:25 följande:
    Själva lekhuset är ju gamla Backa Teatern.. och inte där branden var.. Sen kanske hela området där är känsligt.. Men huvudsaken är ju att det itne är samma byggnad eller samma lokal.. vilket det inte ska vara..
    Vad skönt att höra. Är du säker på att det inte byggts precis där branden var?
  • fipa 2

göteborskan

hur vet du det?

var där och körde förbi och det är just där var branden var. de har gjort nya fönster... den minnes stora tavlan med alla bilder på de omkomna är precis utanför.. alltså det är bredvid sängjätten

backa teatern är ju bakom byggnaden?? eller så är jag ute å cyklar

• Göteborgskan

Det var så de gjort reklam för det på radion.. Jag har inte sett det själv, men de säger hela tiden..
    - Gamla Backa Teater..

Sen vette sjutton.. =)

• Göteborgskan

Det står ju t.o.m. Gamla backa teater på deras hemsida.. =)

• Maggis Nervis

Det är i gamla backa teatern, inte i lokalen där det brann...

*Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • CillanB

Det nya lek och bushuste ligger i en byggnad som är bakom den som branden var i, men sedan är byggnaderna ihop byggda.
    Fönstren som gårtill den lokalen där det brann är OVANFÖR den lite lägre byggnaden där sängjätten etc ligger.

Men alla ni som oroar er kan lugnt slappna av. Lek och bushset är INTE i de lokaler där branden var, utan inne i Backa Teaterns gamla lokaler.
    Loklanen som det brann i är väl fortfarande ett minnescentrum eller vad jag nu ska kalla det för som BOA har hand om.

(jag kände på håll ett par stycken som var där då det brann. Både sådanna som klarade sig och så ett par som var mindre lyckatlottade)

Svar på tråden Den nya bushuset i GBG