Inlägg från: sheeba |Visa alla inlägg
  • sheeba

Ackta dig annars smäller det.

Villka trevliga fröknar det finns i vårt land och så mycket vett det har i huvudet.
    Vi gick en skön promendad så gick vi förbi en lekplats.
    Först här jag tantan skrika hållt tyst nu när det är jag som ska prata.
    Antagligen så pratar väl barnet på ännu mer och hon skriker igen men nu får du vara tyst hyär är det jag som bestämmer och du ska vara tyst när jag ska prata.

Sedan ger hon sig efter ett annat barn som gör något jag vet inte men då hör man henne skrika igen. Ackta dig för annars smäller det också stod hon och hutta med fingret.
    Där var en man som antagligen sa till henne men då skrattade hon bara och sa att de ska veta vem som bestämmer.
    Jag blev skit sur och gick dit och frågade villket dagis de var, fick bara till svar varför.
    Ja så jag vet villket jag INTE ska sätta mina barn på.
    Åh vad jag blev arg på denne tanta.

Klart barn ska veta vem som bestämmer och de ska lära sig att lyssna på vuxna men inte påp det sättet.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Svar på tråden Ackta dig annars smäller det.
  • sheeba
    Leos Mamma 05 skrev 2007-04-13 15:39:55 följande:
    Hur vet du att det var ett dagis då o inte en mamma med sina barn?
    För det var ett dagis där och de hade neonvästar eller vad det heter.
  • sheeba
    Stellas Mami skrev 2007-04-13 15:41:44 följande:
    Va bra gjort av dig! Skitbra!!Vilken stad om jag får fråga?
    Landskrona. Det fina staden
  • sheeba
    Cullinan skrev 2007-04-13 16:51:52 följande:
    Hmm... vi snackar alltså Landskrona... Där kan jag förstå om fröknarna får frispel, eftersom majoriteten pojkar där inte uppfostras i hemmen eftersom de är muslimer (muslimska kvinnor får ej tukta pojkarna eftersom kvinnan står lägre i rang), och det blir tyvärr fröknarnas ansvar att sköta hela den biten.Tycker du ska klaga på föräldrarna och deras konstigheter istället.
    Men om det inte var en pojke eller muslim då?Fundersam Är det fel då att de ska gå så hårt fram?
    Tyvärr såg jag inte hur barnet i sig såg ut men jag vet att den sita som hon skrek till att hon skulle smälla var en flicka.
    Sedan om den är Landskrona eller inte så ska en fröken inte göra så. Men det är vad jag tycker.
  • sheeba
    Annicapannika skrev 2007-04-13 16:57:00 följande:
    Det spelar ingen roll vad barnet gjort, man talar inte så till ett barn. Dock ska man komma ihåg att man går som en betraktare förbi en situation som man inte vet något om, med ett barn som man inte vet hur det fungerar. Ibland är det inte alltid vad det ser ut som.
    Nä det är rätt Men jag antar att hon gjorde fel då en annan sa till henne.
    Klart vissa barn kan kliva utan på nerverna och de kan vara riktigt jobbiga mm. Men hon sa det på ett sånt nervarderande sätt.
  • sheeba

För det första så har jag inte skrivit om det var muslimer eller om det var kristna eller villken bakgrund de har.
    Jag tycker inte ens att det hör till ändå! Så med andra ord var det ok för förskole läraren att säga att hon smäller tösen om hon inte gör som hon blir tillsagd?

Vi har bott i Landskrona i 3 år vist händer det skit här men inte mer än vad det gör någon annanstans, men allt blir mycket större i en mindre stad.

• sheeba

Jo vist kan det bara vara bildigt talat men är det då inte fel att säga något sånt till ett barn på dryga 5-6 år? Menar om man nu ska visa sitt bästa och inte uppfustra barn till det sämmre så måste jag säga att den meningen gör inte saken bättre.
    Vem vet nu säger jag inte att så är fallet men tänk om det barnet får stryk hemma? Om föräldren säger så, vad ska då den tro om fröken säger så?

Hon menar kanske inte att slå barnet och det hoppas jag verkligen inte hon kommer göra men jag tycker den meningen är fel till ett litet barn.

• sheeba

De var på granet så det kan ju ha varit villka somhelst fick ju inte namnet som sagt.

• sheeba

Tack.

• sheeba

Vist behöver man inte prata varje gång såklart kan man bli arg och ryta till.
    Men att stå och peka på ett barn och halv skrika annars smäller det, ser jag som mer eller mindre ett hot.

• sheeba

Jo där var nog 1 till vad jag kunde se men hon sa inget, det var ju bara en man som sa till henne också.
    Ja det finns ju rötägg överallt inte minst inom vården iheller tyvärr.

Svar på tråden Ackta dig annars smäller det.