• skorpionen80

Hjälp mig med destination =)

Vi hade bokat resa till Rimini i Italien, men det blev inställt =( Annars var allt perfekt där: Rätt stor stad (130 000 inv) med mycket shopping, härligt klimat och lååång fin sandstrand. Att hotellet var nybyggt och resan relativt billig gör det hela ännu mer tråkigt. Ja, att det blev inställt, inte resan ;)

Men nu behöver vi ju ett nytt resmål. Våra krav är mycket shopping och fin sandstrand. Och inte ett ruckel att bo i, det ska helst ha åtminstone frukost. Vi hade tänkt oss resa + boende

• Svar på tråden Hjälp mig med destination =)
  • Clever LG

Sardinien är underbart!!! Gardasjön, Toscana och Scicilien fungerar också( om ni fortfarande vill till Italien )

Annars finns det riktiga pärlor i Grekland. Till exempel: Kefalonia, Korfu, Parga, Zakhyntos och så vidare.

• skorpionen80

Mmm, Italien vill vi helst till! Men vad finns det för affärer på Sicilien? tycker det ser litet ur ;) Man vill ju passa på när man är i Italien! Toscana.. Hmm, är det inte klippstränder där?

Grekland har vi redan tittat på lite, fördelen där är priset! Och vattnet ser ju underbart ut. Men det verkar mest vara antingen för lugnt eller bara barer. Är det verkligen så eller är det bara ett intryck jag fått av resekatalogerna?

• Clever LG

Sicilien är lite litet faktiskt. Toscana har blandat av stränder dock inga kilometer långa vita stränder. Men miljön är fin.

Om man till exempel åker till Aragassi, Zakynthos så är det en bra blandning. Det finns barer för den som vill och det finns lugna resturanger. Helt otroliga stränder som ligger en fem minuters bussfärd bort. Där har man också fem minuter med buss till Zakhyntos stad.

Kefalonia likaså, dock är det något lugnare och shoppningen är sådär.

Parga ligger på fastlandet och du har nära till Lefkas.

Kan ni inte åka till Bibione? Vet inte om det finns någon researrangör dit, utan har endast åkt privat. Det är precis som Rimini och ligger på samma sida av Italien.

Annars har ni ju Cypern- party, shopping och klarblått vatten!!! Dock kanske man ska passa sig för att bo mitt inne i Aya Napa på de värsta ungdomshotellen.

Portugal fungerar också. Men det är dock väldigt dyrt att leva där....

Lycka till! Föresten, varför blev det instället?

• patrikiden

Spainen kanske, alltid bra stränder, Barcelona är ju en storstad och har massa stränder. Likaså mallorca, staden Palma är ju en ganska stor stad med mycket butiker.

// Patrik

• Deia

Jag håller med patrikiden - på Mallorca finns både fina stränder OCH shopping!
    Palma är mycket mysigare än Rimmini och stränderna (speciellt Alcudia) är bättre!
    I sommar öppnar ett nytt stort akvarium utanför Palma.

• klemenza

Sicilien är inte alls så litet. 5 milj invånare. Palermo bör ha bra shopping även om jag inte varit just där. Vill du ha lite lyxigare shopping borde Taormina funka. Inga långa sandstränder dock.
    Någon tipsade om Bibione ovanför. Vi var där förra året. Lång sandstrand javisst - fin, nja - gillar man att dela strand med 50.000 andra så OK. Shoppingen var på "Galne Gunnar"-nivå.

• sweetpea

Varifrån skulle ni åka? Ryanair flyger reguljärt direkt till Rimini från Nyköping, och telefonnumret till hotellet har ni väl någonstans? Boka ett eget paket, vettja - det blir ofta billigare så, också!

• skorpionen80

Tack för alla tips! Verkar vara svårt att hitta allt på samma ställe...

Det blev inställt pga för få resenärer.

Spelar inte så stor roll varifrån vi åker, helst malmö/köpenhamn, mne upp till Stockholm går bra. hittade inga flyg från Sverige till Rimini..

• vackrastarflow

Malta är som Italien på många vis. Italien krockat med Nordafrika och England hehe

• presens konjunktiv

Men "andra sidan" av Italien, då? Längs blomsterrivieran finns många trevliga badorter, och lätt att ta sig med tåg både till Nice och Genua om man vill ha lite storstad en dag.

• skorpionen80

Presens:
    Finns få fina sandstränder där..

Vackrastarflow
    Kikade lite på Malta också, verkar jättefint! Men av någon anledning lutar det åt Cypern. Verkar ha jättefint vatten där, och fina stränder! Får ta Italien och Rimini någon annan gång...

• vackrastarflow

Ja det bästa med Malta tycker jag är att man slipper den "vanliga" charterturismen om man jämför i mängd. Det flygs mer reguljärt ner dit, och många seglar dit.

• sweetpea

Som sagt, Ryanair flyger från Nyköping till Rimini varje tisdag och torsdag hela sommaren. Tur och retur verkar kosta typ 1500 per person. Inte så farligt.

Svar på tråden Hjälp mig med destination =)