Kan pollenallergi yttra sig så här?
Kan man få halsont av pollen?
Har varje kväll sen två veckor tillbaka haft jätteont i halsen. Inga andra symptom och inte ont på dagen. Kan det vara pollenallergi?
Kan man få halsont av pollen?
Har varje kväll sen två veckor tillbaka haft jätteont i halsen. Inga andra symptom och inte ont på dagen. Kan det vara pollenallergi?
nej det är det nog inte...
Ska kanske tillägga att jag hade likadant samma tid förra året.
Tycker du borde få snuva, täppt näsa och/eller rinnande och svidande ögon (det får jag). Har aldrig hört talas om någon som fått ont i halsen av pollenallergi.
Nej det är ju det man kopplar ihop med allergi. Men jag kan inte förklara mitt halsonda på ngt annat sätt.
nej det tror jag inte...vanliga symtom är röda,kliande,rinniga ögon,snorig och pipiga luftvägar.
Jag kan få ont i halsen vid pollenallergi. Det är dock inte regelrätt smärta som vid exempelvis halsfluss, utan mer en svidande smärta. Jag tror det beror på irriterade slemhinnor och allt kortison jag inhalerar.
när jag är trött och utmattad får jag ont i halsen, kanske nått sånt?
Jag vet vad de vanliga symptomen är. Därför undrar jag om man KAN få ont i halsen som enda symptom.
Har sökt på sjukvårdsrådgivningen och netdoktor om halsont, men det ger mig inga svar. Ont i halsen har man i samband med infektioner och då är man oftast förkyld eller har feber. Jag mår prima för övrigt, bara en riktigt jobbig värk i halsen på kvällarna.
Idag har jag varit ute hela dagen och har vansinnigt ont. Nu är ju också pollennnivåerna höga. Men inte vet jag. Hittar ingen annan förklaring ju.
Salmiak: På vilket sätt gör det ont och var sitter smärtan?
Det gör ont när jag rör tungan, när jag sväljer och gapar. Det sitter i svaljet typ vid struphuvudet.
Salmiak: Det är därkring jag får onr av min allergi. Det kan mycket väl bero på irritation av pollen. Har du provat med någon pollenmedicin för att se om det kanske blir bättre?
avrt=varit
Gå in på apoteket och fråga efter en medicin. Det finns hur många receptfria som helst att välja mellan. Se till att dricka mycket också, det kan lindra lite. Allra ondast får jag nämligen när jag är torr i halsen.
Okej!
Men nu måste jag äta värktabletter och sova bort det.Kan överhuvudtaget inte prata.