Diagnosen bakfall..
De kan inte neka dig att ta ut stavarna. Tycker att du ska göra en anmälning om de fortsätter neka dig.
De kan inte neka dig att ta ut stavarna. Tycker att du ska göra en anmälning om de fortsätter neka dig.
Vänd dig till sjukhusledningen och säg att din läkare vägrar ta ut stavarna. Läkaren har ingen som helst rätt att neka dig detta. Lyssnar inte heller sjukhusledningen så är nästa instans HSAN där du anmäler att läkaren gjort fel.
Antog att det var rectocele prolaps TS menade. Det heter inte bakfall men är i princip samma sak som framfall fast åt andra hållet typ.
Läkaren kan ha förklarat det som "bakfall" men det korrekta namnet på det (om det nu är det du har) är rectocele prolaps.
Stavarna plockas ut under lokalbedövning och det tar max en kvart från och med de stoppar sprutan i armen på dig tills stavarna är ute. Jäkligt illa att du inte fått dem utplockade trots att du sagt till redan i augusti. Jag skulle ha gått dit och krävt att få tid för att få dem utplockade inom en vecka och hotat med anmälning annars.
Anmäl! De KAN inte neka helt enkelt.
Rebeckah84 -> Inte så mycket annat att göra i det läget enligt läkaren som sitter bredvid mig just nu. Då är det an anmälan man gör, först till sjukhusledningen och sedan går man vidare till HSAN om inte heller ledningen lyssnar.
Han är inte så hemma på gyn-delen men jag har själv haft stavar och det är inte någon annan som bestämmer hur länge man ska ha dem. Samma som med spiral och andra preventivmedel - tänk om man ville sluta med p-piller och läkarna sa "nej, du får inte".
Det är samma sak med all slags behandling och medicinering - om patienten vägrar så kan sjukvården inte tvinga någon om det inte gäller någon som tvångsvårdas, typ vissa psykpatienter. Jag har rätt att vägra ta en medicin eller genomgå en behandling även om det skulle innebära att jag dör utan. Om läkarna vägrar ta ut stavarna på TS trots att hon vill det så tvångsbehandlar de henne med dessa hormoner och det får de inte göra.
Grattis! Äntligen lyssnar dom. Hur gjorde du?