Diagnosen bakfall..
Du kan inte åka in till akuten och få ta ut den då?
Du kan inte åka in till akuten och få ta ut den då?
Det kan ju inte vara möjligt.
Varför är p-staven ditsatt? Som p-medel eller var hormonerna nån sorts behandling för bakfallet??
Jag kan inte förstå varför (många??) läkare/barnmorskor har så svårt att förstå vad deras unga kvinnliga patienter säger.
Jag har själv suttit där. Framför en barnmorska och känns mig som världens minsta..
Jag satt på ungdomsmottagningen som 17-åring och ville byta p-pillersort för dom jag för tillfället åt gjorde mig mycket ledsen och nedstämd. Hennes svar var bara: "Nej, du har ju bara ätit ett halvår, du kan ju äta ett år i alla fall och se om det blir bättre. Man kan ju inte vara glad jämt heller."
Vad ska man säga som svar på det? Där satt jag, 17 år gammal, oerfaren av "läkarvärlden" och uppfostrad till att respektera och lyssna på dom som är äldre och klokare än mig.
"jaha.. ja, tror du det?"
Jag var nog i sån chock över svaret jag fick att jag visste inte vad jag skulle säga. Jag slutade äta mina p-piller.
Två år senare, med ny barnmorska och en annan p-pillersort.
Jag ville byta för dom gjorde mig jättetorr och irriterad i ögonen, vilket är ett stort problem då jag använder linser.. jag ser som i en gröt.. (detta stod med som en mindre vanlig biverkning)
"Jaha... det var konstigt, jag har aaaaldrig hört något sådant. Det måste nog bero på något annat, du kanske sitter mycket vid datorn?" var hennes svar.
!!!!
Nu har jag helt slutat äta p-piller, det är ju klart att hormonerna ställde till det för mig..
Men fortfarande gör det mig så förbannad att man ofta hör liknande historier. Och ännu värre är det ju för TS som har en p-stav hon inte kan ta ut själv. P-piller kan man ju bara strunta i att äta...
Hoppas du orkar kämpa vidare med det här TS, dom borde verkligen få sig en fet anmälan!
Kram på dig!
Det har varit tyst i tråden i några dagar. Hur går det öfr dig TS?
Får du nån hjälp?
Så skönt!
Men det är rätt länge till 15'e maj... Varför får du vänta så länge?