• gemelli

Hur är Skorpionen?

Som man?

Som kvinna?
    Bebbe i Magen
  • Svar på tråden Hur är Skorpionen?
  • Miafia33

Skorpionen
    23 Oktober - 22 November.

Allmänt: För skorpionen finns inget mitt emella, bara antingen eller. Han älskar och hatar med samma glöd. Han är analytisk, skarpsint och genomskådar allt och alla. Skorpionen tål inga hemligheter om det inte är hans egna. Skorpionen avslöjar aldirg sig själv men kan heller inte ljuga. Skorpionen grubblar ständigt på de stora livsfrågorna och forskar och går tillbotten med varje problem. Skorpionen passar ihop med: Kräftan och Fiskarna.

Skorpionkvinnan är känslomässig, intensiv och bakslug. Hennes humör pendlar hela tiden och hon kan ibland vara mycket destruktiv. När hon känner sig hotad blir hon falig och försvarar sig med sin giftgadd. En Skorpionkvinna är oerhört svartsjuk och glömmer aldig vad som hänt. Om någon sårat henne och hon är på krigsstigen är det bäst att hålla sig undan. Skorpionen är otåtrkitad, interlligent och har ett högt utveckald intuition. När hon väl har var valt en partner är hon honom trogen och när det gäller vänskapen är hon väldigt lojal.

Jag är skorpion och en del stämmer ganska väl

• Miafia33

det här var lite kul

Nyckelord: Jag åtrår

Människor födda i Skorpionen lämnar inget halvdant efter sig, de går till botten med allt som de företar sig. För att en Skorpion ska må riktigt bra måste det finnas utmaningar, inte svårigheter, men de passar bra i positioner där de får kämpa i underläge, det är också en av anledningarna till att människor födda i Skorpionen klarar svårigheter bättre än de flesta.

Skorpioner har ett fenomenalt minne, speciellt när det gäller oförätter de upplever att andra har gjort dem. Då finns det stor risk att längtan efter att få ge igen vaknar rejält.

När det gäller skorpionen så måste jag naturligtvis också nämna svartsjukan, vilken jag får för mig är svårare hos kvinnorna än hos männen, eller, är det så att kvinnorna lever ut den och männen håller den inne.

KVINNOR:

Kvinnor födda i Skorpionen är oftast mer eldfängda än de personer som är födda i eldtecken. Dessa kvinnor styrs av starka känslor och passioner. Eftersom de här kvinnorna är så starkt påverkade av sina känslor, så har intellektet och förnuftet inte mycket att säga till om, utom möjligen i efterhand.

När känslorna är i gungning kan Skorpionkvinnan ha svårt att prata om hur de mår, de är så övervädldigade av sina känslor att det inte finns ord, inte just då, att reda ut känslorna verbalt kommer senare efter att lugnet lagt sig och hon har tänkt igenom saken.

• Miafia33

Skorpionmannen är oberäknerlig och smart. Han glömmer aldirg en oförrätt, men minns varje vänlig gest. Att ge upp existerar inte i Skorpionmannens liv och om det blir strid kämpar han till slutet. Det går inte att lura en Skorpionman, varken på pengar eller kärlek. Han genomskådar varje försök att komma åt honom och hans hämd blir skoningslös. Med koncentation och energi sätter han sig in i varje utmaning som intresserar honom. Det skall vara med passion annars får det vara.

• pluttebarn

Haha, nu fick jag plötsligt svar på varför jag har så pendlande humör o min svartsjuka...haha...får nog visa detta för sambon. =)

• gemelli

Tack MiaFia33,

Blev lite orolig när jag själv läse om skorpionen. Alltid sett en skorpion som svartrockare, deprimerad lite mysisk person

Bebbe i Magen
  • Miafia33

pluttebarn: de pendlande humöret stämmer dock inte in på mig men mkt av det andra. Framför allt att jag ser det mesta i svart eller vitt, finns ingen gråzon.

• Miafia33

gemelli: det stämmer verkligen inte

stod så här på ett annat ställe, lite kort

Skorpionen är viljestark, passionerad och intuitiv. Skorpionen kan också vara dominerande och glömmer aldrig om någon felat mot denne. Du är en god människo-kännare och en bra diplomat.
    Du kan verka kylig, men har ett varmt hjärta och är oerhört generös och lojal mot dina vänner

• jojjsa

Kul info, jag dejtar en skorpion och jag är fisk hihi!

• Miafia33

POSITIVA EGENSKAPER: Starka känslor och lidelser, målmedveten, högst fantasifull, omdömesgill, skarpsinnig, uthållig, bestämd.

KARAKTÄR: Inget tecken har ett livligare rykte än Skorpionen, och det med all rätt. Skorpioner är intensiva, passionerade älskare som är beredda att dö för sin kärlek om det skulle behövas. De står under Plutos inflytande, och alla deras handlingar är laddade med en våldsam intensitet. Därför lever de mycket i sin egen värld. Det är direktörernas och inspektörernas tecken. Skorpioner är kända för att hålla en allmänt hög standard, även om de ofta försöker applicera denna standard på besynnerliga intresseområden. De engagerar sig med förkärlek i de stora livsfrågorna, och många skorpioner blir läkare eller själasörjare.

När de är förälskade, är de upp över öronen förälskade, och ingenting får hindra dem. De har en stark lojalitet, och deras passion är ibland överväldigande, Skorpioner är mycket intresserade av sex - inte förvånande, eftersom Skorpionen styr könsorganen - och deras längtan efter sensuella landvinningar blir ofta för mycket för deras partners. Skorpionen är en kraftfull, orädd älskare, som inte drar sig för att omåttligt njuta av sprit, droger och romantik.

Detta ganska hemlighetsfulla tecken är fyllt av starka känslor, och precis som djuret som är dess förebild kan Skorpioner sticka till om de blir uppretade. De blir snabbt och intensivt förälskade, men om man försöker förändra en Skorpion eller få honom att anamma ens egen världsbild i stället för hans egen, går han antagligen till attack. De älskar och lever på sitt eget sätt och kämpar i tysthet med att övervinna alla livets mörka sidor. Eftersom Skorpionerna är intresserade av överjordiska ting, är det inte förvånande att vissa av dem styr in sin passion på en högre livsnivå.

I utvecklad form förvandlas Skorpionen till en svävande örn, högt ovanför allt liv. Skorpioner och deras älskade siktar högt!

NEGATIVA EGENSKAPER: Svartsjuk, lättretad, envis, halsstarrig, styvsint, hemlighetsfull och misstänksam.

Nu ska jag inte uppta hela tråden, sorry

Svar på tråden Hur är Skorpionen?