• Hummelina

Högljudda grannar!

Blir så iriirterad på mina respektlösa grannar!
    Det har lång tid varit mkt fest och oljud på nätterna. Jag har försökt prata med dem och de har även fått brev hem (skickades ut till alla) från hyrasbolaget om att det ska vara tysk på kvällar/nätter, annars ska man ringa störningsjouren och då kostar det typ 1600 kr för den som stör.

Har försöka att inte ringa utan gett dem massa chanser, men i torsdags ringde jag äntligen då de hade karokefest på en vardag typ kl 23. Så nu hoppas jag att hon under oss är tyst. Hoppas verkligen hon får räkning nu oxå. Problemet är bara att det är minst 2 till här som för oväsen... Så himla jobbigt, får ingen sömn och har blivit helt känslig över detta stör mig på minsta ljud. Vill knappt vara här hemma på kvällarna och trivs inte som jag gjorde förr (älskar lägenheten som sådan annars). Varför kan inte folk visa RESPEKT? Det är för mig en gåta att man inte skärper sig när man får klagomål. Själv tassar jag tyst som en mus när jag kommer hem efter fest och sänker stereon på kvällarna. Det är självklart för mig!

Nån som varit med om liknande? Hur löste ni det?

• Svar på tråden Högljudda grannar!
  • Tottling

Bra att du ringde tycker jag!! Fan va svårt det ska va att ta lite hänsyn, jag blir så arg på sånt!

• Agoo

Du är inte ensam om störande grannar!!
    Jag och sambon bor bredvid en lgh som vår hyresvärd hyr ut till ett behandlingshem så vi har nya grannar rätt ofta... glömmer aldrig första sommaren!! grannen vi hade då spelade hur hög musik som helst på nätterna. en kväll hade han tydligen sina barn hos sig och de va uppe till typ 04.00 o skrek o tjoade... levde loppan helt enkelt!! skitjobbigt!!
    tror jag ringde hyresvärden + behandlingshemmet han kom ifrån men inget hjälpte ju. som tur var så var han väl "färdig-behandlad" efter sommaren!!

lagomt kul att de som slipper betala hyra o allt får bete sig hur idiotisk som helst...

I övrigt bor det typ bara pensionärer som inte hör så särskilt bra så antar att det bara är jag som har ringt o klagat.

Tack o lov att de 2 senaste grannarna vi har haft nu har varit tysta

• Hummelina

Nu är de igång igen och spelar. Basen dunkar. Kan bara tänka mig hur kvällen o natten kommer bli.......

• Agoo
    Egotrippade puckon är vad det är men kan man inte ringa polisen om det blir alltför sent? Tidsgränsen går väl vid 23.00 i lgh på helgen väl? så är det här jag bor iaf.
  • Maja 79

Skulle kunna vara mina grannar du skriver om..
    Jag hör deras tv, speciellt om de ser på film eller program typ "så ska det låta" el dyl (antar att de har en grym hemma-bioanläggning..)

En vardagsnatt vaknade jag kl 04, när de kom hem och körde kareoke!!
    Inte nog med att de sjunger, de skriker och ylar i micken!!

Han har även en sån där gitarr som man har till PS2, han klinkar som f**n på den där j-a gitarren, men verkar aldrig lära sig att spela, för det låter skit!

Att kliva upp mitt i natten för att ringa störningsjouren är inget jag orkar lägga energi på, då man även måste släppa in dem i lägenheten för att "de ska höra hur det låter"
    Men snart får man väl börja med det..
    *suckar*

Man blir faan inte lyckligt utav att vara olycklig..
  • Hummelina

Det här är inte sant! Samma granne som jag anmälde till störningsjouren i torsdags och som fick varning spelar jättehögt igen och har värsta festen! Är hon helt blåst eller jävlas hon bara? Måste jag alltså ringa idag IGEN?

• Maja 79

Jupp.. Men du får nog vänta lite.. Även om man inte får störa sina grannar NÅGON tid på dygnet, så MÅSTE man ha överseende med sina grannar fram till kl 23...

Lättare att ringa nu snart än mitt i natten..

Man blir faan inte lyckligt utav att vara olycklig..
  • Hummelina

Jag ringer nu, jag vet ju att hon kommer fortsätta och jouren kan ta 45 min på sig. Jag har mindre överseende nu när jag redan anmält henne en gång, i förrgår!

• Nazeeya

Det är grymt jobbigt med sådana grannar. Man kan bli helt galen. När jag bodde i lgh, spelade grannen techno/trance-musik dygnet runt, och då menar jag verkligen dygnet runt. Man blev helt skadad.

• Hummelina

Nu har jag ringt men jag måste vänta till kl 23 eftersom det är helg! Men shit, jag anmälde ju henne i förrgår och det hjälper inte, hon skiter ju fullständigt i att hon stör. Tycker de kunde åkt ut nu ändå! Blir tokig av detta alltså....

Svar på tråden Högljudda grannar!