Inlägg från: Hummelina |Visa alla inlägg
  • Hummelina

Högljudda grannar!

Blir så iriirterad på mina respektlösa grannar!
    Det har lång tid varit mkt fest och oljud på nätterna. Jag har försökt prata med dem och de har även fått brev hem (skickades ut till alla) från hyrasbolaget om att det ska vara tysk på kvällar/nätter, annars ska man ringa störningsjouren och då kostar det typ 1600 kr för den som stör.

Har försöka att inte ringa utan gett dem massa chanser, men i torsdags ringde jag äntligen då de hade karokefest på en vardag typ kl 23. Så nu hoppas jag att hon under oss är tyst. Hoppas verkligen hon får räkning nu oxå. Problemet är bara att det är minst 2 till här som för oväsen... Så himla jobbigt, får ingen sömn och har blivit helt känslig över detta stör mig på minsta ljud. Vill knappt vara här hemma på kvällarna och trivs inte som jag gjorde förr (älskar lägenheten som sådan annars). Varför kan inte folk visa RESPEKT? Det är för mig en gåta att man inte skärper sig när man får klagomål. Själv tassar jag tyst som en mus när jag kommer hem efter fest och sänker stereon på kvällarna. Det är självklart för mig!

Nån som varit med om liknande? Hur löste ni det?

• Svar på tråden Högljudda grannar!
  • Hummelina

Nu är de igång igen och spelar. Basen dunkar. Kan bara tänka mig hur kvällen o natten kommer bli.......

• Hummelina

Det här är inte sant! Samma granne som jag anmälde till störningsjouren i torsdags och som fick varning spelar jättehögt igen och har värsta festen! Är hon helt blåst eller jävlas hon bara? Måste jag alltså ringa idag IGEN?

• Hummelina

Jag ringer nu, jag vet ju att hon kommer fortsätta och jouren kan ta 45 min på sig. Jag har mindre överseende nu när jag redan anmält henne en gång, i förrgår!

• Hummelina

Nu har jag ringt men jag måste vänta till kl 23 eftersom det är helg! Men shit, jag anmälde ju henne i förrgår och det hjälper inte, hon skiter ju fullständigt i att hon stör. Tycker de kunde åkt ut nu ändå! Blir tokig av detta alltså....

• Hummelina

Ingen online som kan ge mig lite moraliskt stöd? Har ringt nu igen och dom är på väg... Usch jobbigt

• Hummelina

female: Trodde oxå det var 22. När jag sedan ringde 23.10 och det fortfarande var samma liv kunde han äntligen bemöda sig att åka ut men man hörde verkligen påhonom att han inte ville! Han var nästan otrevlig. Grannen under oss stängde av runt 23.30 (då hade han inte hunnit komma) men då satte grannen brevid igång med värsta ravemusiken. Hörde aldrig ngt av störningsjouren, så 00.15 sms:ade jag grannen bredvis och bad honom sänka, vilket han gjorde. Vet inte ens om jouren var här. Vilken kväll! Andra lördagskvällen på rad som jag får greja med detta. Kul!

N1klas: Självklart får man acceptera fest och oväsen då man bor i lgh men inte flera ggr/v. Ska ringa värden imorgon och berätta allt.

Humlesurr: Vi ska flytta så fort vi bara kan, längtar!

• Hummelina

Vi går i flyttplaner ändå då detta är en 2:a och vi vill bo större när vi får en liten. Men nu är jag helt desperat efter annat boende alltså! Orkar inte med en helg till med detta, fundrerar tom. på att bo hos mamma nästa helg för att slippa detta för en enda helg... Men imorgon ska jag ringa värden och berätta allt och ställa krav på att de gör ngt. Tack för ert stöd!

• Hummelina

På Tiden: Usch det låter ju hemskt. Här var det för ngn vecka sedan nån hade kissat i hissen. Då var det faktiskt nån annan (inte jag för en gångs skull!) som satt upp en lapp om att vi är fler som vill utnyttja hissen. Ja man fattar inte hur folk är funtade. Inget roligt att känna sig som sura bitchen heller, men vad gör man? Hoppas han tar mig på allvar imorgon när jag ringer. Ni blev alltså tvunga att flytta pga av detta?

• Hummelina

luscious: Jag tänkte ringa till vår förvaltare som sitter på Kungsleden inne i stan. Han har lyssnat på mig förut och de har skickat ut brev till alla ang. störningsjouren och vad detta kostar osv. Verkar ju dock inte hjälpa...

• Hummelina

Självklart ska man få ha fest! En eller ett par gång i månaden är helt ok. Men som det har varit nu är det 2-3 ggr/vecka i flera månaders tid och med riktigt hög volym och massa folk som springer och skriker i trapphuset. Tolererar jag icke Inte hört nåt om nån försäljning av huset.

• Hummelina

luscious: Måste ni köpa er lgh i så fall?

malinnx: Karaokemusik är det här minst 1 gång/vecka då hon som bor under vårt sovrum har en sån maskin som de kör med. Var därför jag var tvungen att ringa störningsjouren i torsdags natt. Fattar dock inte hur människan har mage att göra precis samma sak på lördagen. Undrar om hon ens fattar att det kostar henne 1600 för en utryckning av jouren...

• Hummelina

Malinnx: Jag ska ringa hyresvärden det första jag gör i morgon och berätta hur det har varit här. Det är nog dem som måste ta tag i problemet för att hon ska fatta.

• Hummelina

luscious: I brevet som skickades ut till alla boende efter att det varit så mkt klagomål så står det att Kungsleden fakturerar kontraktinnehavaren på den lgh därifrån störningen kommer på 1575 kr om störningsjouren behöver åka ut. Då borde det ju vara så? Men är inte säker eftersom hon gladeligen fortsätter föra oväsen...

Svar på tråden Högljudda grannar!