• Miiiaaa

Förrätt till älgstek?

Jag ska bjuda på trerätters på onsdag!

Tänkte ha älgstek (tjälknöl) och nått gott i potatisväg och rödvinssås till.

Till efterrätt ska jag göra vit chokladmousse och hallonsås.

Men förrätt då???
    Total idétorka! Jag har googlat runt på ica, arla och tasteline, men tycker inte att något passar till vilt?

Några förslag?

• Svar på tråden Förrätt till älgstek?
  • Fiaflopp

En räk-coktail av något slag...typ i tunnbrödskal?
    Finns färdiga skal!

Eller så  krustader med olika röror i...svamstuvning tex

• Snirkel

Ostvåffla med rödlök, gräddfil, räkor och sik-rom.

• SystraMi

Något med äpplen eller svamp tycker jag, kommer dock inte på något recept nu.

• Fiaflopp

svamstuvning....hur stavar JAG då??
    SVAMP menar jag såklart!

• RonjaLi

Åhh, något som är så gott är krustader som man lägger lite hjortronsylt i och toppar med Danablu (blåmögelost) och sen kör i ugnen på ca 225 grader tills osten har smält. Låter inte så gott men är verkligen SKITGOTT! Vi har bjudit massor av folk på det som varken tycker om hjortron eller danablu men som bara älskar detta!
    Prova innan om du är tveksam.

• mamman i skogen

tva tunga ratter har du pa menyn skulle rikta in mig pa nat for sasongen och inte sa fett utan frascht da tjalknul e host o vinter inspirerat for mig varfor inte nat veg eller skaldjur kanske rokta rakor for att matcha tjalknulen latt men anda mycket smak

• Miiiaaa

Åh tack för alla förslag. ja det är en tung meny, men det beror på att de skulle ha ätit hos oss i januari, men det har blivit framflyttat hela tiden!! Haha, tjälknölen måste användas innan sommaren!! hahaha!

Jättegoda förslag verkligen! Ska fundera på detta!

Svar på tråden Förrätt till älgstek?