• anna apelsin

Varför kliar det i hårbotten?!

Jag har inte löss, det är jag i alla fall 99% säker på.

Oftast kliar det mest när jag blir stressad och irriterad.
    Kan det bero på nåt psykiskt?

Kan det bero på att jag färgat håret en del det senaste halvåret?
    Dock inte på 2,5 månad och kliandet har börjat för ett litet tag sen bara.

Vore tacksam för svar!

• Svar på tråden Varför kliar det i hårbotten?!
  • anna apelsin

Kusin Knase
    Vart finns det? Kostar?

Vad kan det kosta om man handlar hos frisören, och hur länge kan det räcka till ett ganska tjockt rakt hår på kanske 40 cm?

• Kusin Knase

TS: Urtekrams produkter brukar finnas på hälsokosten och hos ekologiska butiker, ekologiska frisörer och vissa matbutiker, såna med miljöinriktning. Här kan du öppna ett Worddokument med återförsäljare: www.dagsmeja.se/aterforsaljare.asp

Sen är det alltid bra om man kan tvätta håret lite mer sällan, annars vänjer du håret vid att vara nytvättat, det blir som en ond cirkel... Har du spray/andra produkter i? Du kan ju ha utvecklat en allergi också, även då är Urtekrams milda produkter, t ex, bra.

• Kusin Knase

TS: Kommer inte ihåg vad det kostar men inte speciellt mycket, sräskilt inte om man jämför med frisörprodukter, och det räcker länge. Särskilt om man kan dra ner på hårtvättandet...!

• anna apelsin

Kusin Knase

Tack!
    Nepp, jag har inga andra produkter i håret.

• anna apelsin

Tänkte på det, hur är det med balsam då?

• Kusin Knase

Om du sköljer ur balsamet ordentligt spelar det nog inte så stor roll vad du använder för något, men t ex Urtekram har ju balsam också.

• LykkeLee

Jag tvättar bara håret max en gång i veckan och jag luktar inte illa.. alla brukar berömma mitt hår, det är tjockt och fint.. Ser absolut inte sunkigt ut! Jag köper vanligt billigt schampoo.. vad är det i salongsschampoo som det inte är i billiga schampoon då?

har man väl slagit yxan i båten får man ro som fan..
  • ommseif

billiga schampon innehåller väl mer parfym och vatten. de man köper hos frisörer innehåller mer av det ämne som rengör håret.

• smaragden

Torr hårbotten, kan bli så efter vintern samt att du har fel ph-värde i hårbotten..eller så torkar håtbotten ut av alkoholen eller kemikalierna av hår produkter som gele eller mousse.

Det finns att köpa schampoo som är för torr hårbotten samt på apoteket speciellt för torr och klåda i hårbotten..

• Mixxa

Har inte läs inläggen men det kan vara psoriasis! Min syster har det- kliar jättemycket och ibland flagar hon. Han har ett specialschampo nu Ketoson tror jag det heter och det får man utskrivet på recept. Prata med VC

Svar på tråden Varför kliar det i hårbotten?!