Värmer ni frukt/bärpure eller äter barnen dem kalla??
Vi värmer alla grönsakspureer och gröten men blir osäker på ifall jag ska värma efterrätts puren. T.ex mangopure, päronpure, hallonpure m.m. Jag ger min son dessa kalla men det kanske är fel??
Vi värmer alla grönsakspureer och gröten men blir osäker på ifall jag ska värma efterrätts puren. T.ex mangopure, päronpure, hallonpure m.m. Jag ger min son dessa kalla men det kanske är fel??
Jag gav dem rumstempererade, hade burkarna i skafferiet och öppnade och gav dem som de var... Fungerade bra för oss!
Sen är det klart att varm äppelpuré kan säkert vara gott en kall vinterdag, och kall hallonpuré kan säkert vara gott en varm sommardag.
Äter han den?
I så fall är det ju inte fel.
kalla,självklart!
inte äter jag varma bärpureér, så självklart kalla/rumstemp
När burken är ny så står den i rumstemperatur, och då får hon direkt utan att jag värmer den.
Men när den är öppnad så ska den ju stå kall, så när jag tar ut den från kylskåpet till nästa måltid brukar jag micra den lite lite grann, så att den inte är helt iskall när hon får den.
Den blir verkligen riktigt kall i kylen ju, så hon ryser när hon får den om den inte är lite värmd. Den blir däremot aldrig varm, fortfarande kall efter micron, men inte isande.
kalla direkt från kylskåpet har mina barn ätit dom...
Rumstempererade när de öppnas första gången, kylskåpskalla sen. Själv tycker jag inte det skulle vara gott med varm fruktpuré, så jag tänker likadant med dotterns mat.
Hon äter både och! Men mest kalla. Gör mest egna & tinar så de blir lite olika i tempratur
kalla..
Rumstemperade eller kalla äter vår dotter dom.