Coola stickare, del 2
miyak: vilka fina sjalar i "dina" länkar! har du stickatnågon av dem själv? Jag blev riktigt sugen på den andra (stole-print-o-the-way).
miyak: vilka fina sjalar i "dina" länkar! har du stickatnågon av dem själv? Jag blev riktigt sugen på den andra (stole-print-o-the-way).
Jag har legat lågt med stickningen ett tag; nu har det varit mycket plantering och odling för min del! Fast det kliar lite istickfingrarna när man läser här!
Stenfalk: du är ju min stickidol så om du säger att sjalen är svår får jag kanske tänka om Nejdå, men jag vet att du har stickat väldigt fina saker och verkligen inte är nybörjare! Jag försökte läsa igenom mönstret och det verkar onekligen lurigt -- men skam den som ger sig!
En idiotfråga från en som har stickat i 25 år: vad menas med livlinor? Är det alltså en tråd som man för in på ett "bra" varv så man enkelt kan börja om där om man måste ta upp? Varför har jag aldrig kommit på sådana smarta idéer?
Villian; på stickamera.se finns en englsk-svensk ordlista! Sedan finns också väldigt bra hjälp på knittinghelp.com som stenfalk tipsade om!
Tack vare stenfalk har jag vågat sticka en halsduk på engelska som jag blev jättenöjd med. (Bild finns i mitt galleri). Det är inte svårare än att sticka på svenska bara man har lärt sig några få ord!
Villain: förlåt att jag kallade dig villian (bov)...
Åh, vad jag har varit lat med stickandet ett tag! Jag stickar mest framför TV:n och nu är jag hellre ute än sitter inne. Men varje höst när jag blir sticksugen igen brukar jag tänka att man borde börjat tidigare (på sommaren) med alla mysiga tröjor så de hinner bli klara innan våren! Så man kanske borde aktivera stickfingrarna snart igen...
Har ni sett brudklänningen + kronan på jarbo-sidan (jarbo.se som Aistihara tipsade om)? Gå in och kolla, asläckert! Synd att man redan är gift
Villain: vad sugen jag blev på att köpa boken du tipsade om "a gathering of lace". Är det månbga användbara mönster i? Vad gäller uppläggningar så kan jag bara två sätt; det "vanliga" som min mamma lärde mig (antar det är det sättet du också fick lära dig som liten) och sedan kan jag ett "stickat upplägg" när man börjar från en ögla och sedan stickar en rät maska fast behåller den ursprungliga maskan också.
Såg en annan bok på adlibris jag blev sugen på: Favorite socks, 25 designs from interweve; någon som har sett den i verkligeheten? Ett par snygga stickade sockor behöver jag verkligen
Jag ska nog okynnesbeställa lite stickböcker nu! Jag fyller år nästa vecka så då får man väl köpa (och sticka) till sig själv!
Jaha, då har man hängt med dåligt
Vad är Magic Loop?
Magda: vet inte om det är denna sida du menar, men här kan amn se hur man lägger upp och hur man fortsätter sedan:
www.garnstudio.com/lang/se/skole/strikk_leggopp.php