• Lynley

Coola stickare, del 2

Hej
    hoppar på er sticktråd om det går bra. Är notorisk stickare sedan några månader tillbaka. Har stickat sedan jag var barn men aldrig kunnat slutföar något Men det gör jag nu och ser mig därför som en riktig stickare. Håller för närvarande på med en halsduk i spetsmönster i garn från Östergötlands ullspinneri. Mums...

• Lynley

Grattis SRM, från en ny stickare.

• Lynley

NoE, vill gärna säga något bra men kan inte komma på vad... Håller med laven, försök hitta på något annat.

Bloggar ni stickare. Jag älskar att surfar bland alla stickbloggar, blir så inspirerad!

• Lynley

eunnyjang.com

Wow, vilken sida. Vilka fantastiskt snygga skapelser.
    Och så impinerad jag blir av er som kan hantera bayerische. Det verkar far to svårt för mig

Stickar för närvarande strumpor i karamell från Ullspinneriet. Inte så avancerat men rätt så snygga.

• Lynley

Vad jobbigt, jag kan ju inte sluta att läsa eunnyjang.com

Hur kan man göra så mycket snyggt. Men jag förstår att hon arbetar som redaktör för interweave någonting...

Jag vill jättegärna sticka Endpaper Mitts, kanske jag vågar mig på att försöka när sockorna är klara. Upptäckte efter att ha fäst den sista tråden att jag stickat helt fel och fick sonika dra upp hela sockan och börja om igen

• Lynley

Clapotis är jättetjusig. När man surfar runt på stickbloggar så ser man den ofta i alla möjliga olika sorters utförande.

Stenfalk,
    dina sjalar är underbara.

• Lynley

Pixiemössor, så snyggt. En sådan ska jag sticka till dottern till hösten!

Stenfalk, tack för tipset med livlinor. Har redan använt det i pågående sjalarbete. Inte för att sjalen skall vara så svår egentligen utan mer för att jag har så svårt för att se var jag gör eventuella fel. Håller ialla fall på med en Birds eye efter tips här i tråden. I Drops Alpacka...

• Lynley

Stickar den från Heirloom Knitting men i svenska översättning av www.litetnystan.blogs.com

Den borde ju vara superlätt eftersom rapporten bara består av 4 upprepningar men när jag stickar fel är det så svårt att repa upp. Många av maskorna är ju vridna och jag får inte riktigt till dem efter en upprepning. Men med livlinor så blir det ju så mycket bättre!

Jag har också satt igång med ett par vantar från boken "Gotländsk sticksöm", Bursviggen. Använder Drops Alpaca här också men i den fantastiska färgkombinationen gräsgrönt och petrolium. Det blir underbart.

• Lynley

Stenfalk, var köper du Kempes garner? På hemsidan hittade jag bara försäljning av hemtextil...

De såg ut att ha ett bra utbud och är det dessutom låga priser så vill jag helt säkert spendera pengar.

Är en "sucker" för ullgarn i alla dess former. Handlar själv gärna på STRIKK i Göteborg. Inte för att de är billiga utan för att de har så fin lokal och ett så vackert utbud.

Men jag har också fått intrycket att det egentligen är svårt att köpa billigt bra garn. Akrylgarn kan man ju i och för sig hitta billigt, ex Coop, men det är kanske inte så jättespännande

• Lynley

Stenfalk, vad bra att du påminner mig. Har länge planerat att ta barnvagn och allt och ta mig in till Avenyn. Klippans garner ska ju vara ett bra köp...
    Men nu ska jag dit!

Ja, Hisingens Hemslöjd är bra. Brukar handlar där men tycker kanske inte att butiken i sig är så inspirerande. Men inspiration kan man ju hitta på andra ställen

Svar på tråden Coola stickare, del 2