• frövi

Coola stickare, del 2

Är en nybliven stickare som har hittat hit. Har väl kunnat sticka länge, men har först nu upptäckt hur fantastiskt roligt det är! Tänk att det ska ta sån tid ibland.. Nu söker jag inspiration på sockar inför hösten. Nån som har något tips? Har börjar lära mig lite mönsterstickning, men inget avancerat än..

• frövi

Tack för tipsen! Hittade jättefina sockar på drop som jag funderar på att göra. Ska bara göra klar ett par muddar först. Och gossens tröja som jag började på för ett halvår sen.

• frövi

(Läser här OFTA, men skriver inte så mycket)
    Villain: Jättetack! Jag var precis på jakt efter en sån lista! Ska sticka ett par muddar, fetching, och beskrivningen är ju på engelska. Läser beskrivningen om och om igen, men jag har lovat mig själv att avsluta lite projekt först. Ska försöka få upp några bilder i galleriet också.. Tack för en underbar tråd!

• frövi

Glad midsommar på er! (Och jag är också umebo visst är hemflit trevligt! Var där i tisdags och köpte mer alpacka till mina ärmmuddar..)

• frövi

Någon snäll människa som kan förklara vad det här betyder? (i en engelsk stickbeskrivning..) Sk2p - sl1, k2tog, psso

• frövi

Stenfalk: Tackar! Förstod nästan att det skulle vara nått sånt, men var inte säker.

• frövi

ÄngelBängel: Är också sugen på att sticka dom sockarna! Verkar dom jättesvåra, eler är dom överkomliga?

Svar på tråden Coola stickare, del 2