• nelie

Coola stickare, del 2

hej igen!
    och tack laven för inbjudan till nya tråden.
    fick hem min födelsedagspresent i fredags (var ju bara tvungen att titta i den i förväg) Bonniers stora bok om stickning. ojojoj säger jag bara, jag som trodde jag kunde sticka ;O) nu blir det till att köpa massor av garn.

• nelie

Semper73: jag hittade den på bokus.se... trodde också den va slut överallt, men så hittade jag den :O)

• nelie

har faktiskt aldrig sett någon pixie-mössa förut, men sååå söta. var bara tvungen att prova, och som ni skriver, man blir ju fast. stickade en igår och har stickat en halva idag :O) tackar så mycket för tipset.

• nelie

åh, det låter intressant Semper73, lägg gärna upp en bild när den är klar.

• nelie

åhh... d va ingen sida för min dator heller...

• nelie

det är ingen som vet var man kan få tag på mönstret på "pippi-tröja" i vuxenstorlekar? har sett i vår lilla garnaffär, men det var liksom "fel" tröja, och bara till äldre barn. såg inte alls ut som jag vill - alltså som den Sickan gjort tex.

• nelie

tack Ankmor. den blir bra... får se när jag får lust och tid att sätta igång med ett sådant projekt. just nu är det mest småsaker som känns realistiska att pyssla med.

• nelie

helst av allt är jag ju ute efter ett mönster där ränderna är som din pippi-tröja Sickan (så jag slipper fundera alltför mycket) är tröjan i dammodellen så i ditt häfte? alltså, att de lodräta ränderna inte går om varandra - förstår ni hur jag menar? annars spelar modellen inte så jättestor roll, det är ju liksom ränderna det hänger på...

• nelie

hmm... svårt att förklara hur jag menar med ränderna, men det är ju som sagt bara lite tankeverksamhet som behövs för att det ska bli som jag vill. nu har jag hittat ett mönster hemma hos mormor som jag ska sätta mig ner och fundera lite över. tackar så mycket för era svar.

• nelie

tackar för alla svar jag fått. får som sagt se när det blir dags att börja med projekt "pippi". just nu är det en tröja med en döskalle på schemat. borde väl bli klar med den först... så jag hinner nog kolla in lite olika mönster innan det blir dax. jättebra att ha så många att fråga ;O)

• nelie

Glittrax: svarat dig i andra tråden...

Svar på tråden Coola stickare, del 2