• MagdaA

Coola stickare, del 2

stenfalk: haha, dessutom är det inte jag som ska sticka utan svärmor! tror inte hon skulle bli så näjd över ett mönster på engelska, tyvärr.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Någon som vet vad en stickmaskin kostar?

• MagdaA

skriver inte så mycket här i tråden, men jag läser! Håller just nu på att virka en filt tll bäbisen i magen och stickar strumpor och pixie-mössor på löpande band. Jag och min syster ska stå på en julmarknad, så jag har börjat lägga upp ett litet lager. Ska ju ha bäbis snart så man vet ju inte hur mycket tid det blir till stickning i höst...

• MagdaA

nu har jag stickat hål på mitt pekfinger igen rackarns va ont det gör! Men jag har en bra huskur! En rejäl klick helosan och plåster över natten, läker fint då!

• MagdaA

Aunt Molly: jag sitte rockså gärna ute nu, sälan framför tvn, men då stoppar jag en cd-bok i öronen och sätter mig ute i en skön stol och stickar!

• MagdaA

Har för mig att någon här länkat till nån sida där man kan få tips på virkade kanter... håller på att virka en filt men behöver tips på hur jag ska göra själva kanten...någon som vet nån bra sida??

Ängel i himlen och bäbis i magen!
  • MagdaA

Villain: tack, men ryyyyser när det är på engelska! ska se om jag hittar nån jag gillar så kanske jag kan be er om översättning

• MagdaA

tycker det verkar som många använder alpaca. hur är det garnet? Det är handtvätt på det va?

• MagdaA

gröna hönan: hmm.... hittat ett mönster på garnstuio´s hemsida som svärmor ska sticka, i alpacka, men vill ha nått som går att tvätta i maskin, får se om vi hittar nått annat garn som passar.

• MagdaA

Villain: på mönstret jag hittade stod det andra garnalternativ, men dom stämde inte alls i stickfasthet...så då måste man ju räkna om hela mönstret och svärmor lät inte så pigg på de...

Svar på tråden Coola stickare, del 2