England!!???
Hej Hej!!!
Jag är på väg att flytta till England snart ( har en liten halv-engelsman i magen)
Nu undrar jag om det är nån som bor där eller är på väg dit och kanske också är gravid.... Vore kul att höra lite! :D
Kram kram
Hej Hej!!!
Jag är på väg att flytta till England snart ( har en liten halv-engelsman i magen)
Nu undrar jag om det är nån som bor där eller är på väg dit och kanske också är gravid.... Vore kul att höra lite! :D
Kram kram
Jag har bott i England. Vart är det du ska flytta? Norra eller Södra?
Hrmm... jag och geografi.. Jag ska flytta till Wokingham typ 10 minuter från Reading... Var bodde du?
Jag har bott både i London och i Manchester. Wokingham ligger ju inte så himla långt ifrån London. Har du varit mycket i England?? I början märkte jag inte någon skillnad på land, men ju längre jag bodde där, desto mer olikheter fann jag. Vad ska du göra/jobba med i England när barnet blivit lite större? När ska du ha??
Allt sånt är inte riktigt uträknat än, det finns en liten chans att vi flyttar till sverige efter några år... Vi har tänkt att nån ska vara hemma med barnet ganska länge i alla fall...
Nja jag har varit där i ca 2 månader innan, men jag tyckte jag upptäckte en hel del olikeheter redan...
Bebisen är beräknad att komma 3 oktober!!
Vad gjorde du i England? Läste på din sida att du också ska ha i oktober med en engelskman!!! Hur trivs han i sverige? Hur trivdes du i england??
Hejsan! Jag bor i England med min kare engelsman. Vi ska ha barn 28 Oktober. Vi trivs valdigt bra har och ar valdigt nojda med modravarden har hittills. Dom tar en pa allvar och lyssnar verkligen pa dig. I vart fall, nar vi har varit oroliga sa har vi alltid blivit val omhandetagna och fatt VUL/UL snarast mm. Jag har absolut inget att klaga pa. Har berattar dom ocksa tex valdigt mycket om olika saker som du bor/inte bor ata som inte star pa dom svenska listorna tex jordnotter (har varit en del diskussioner om jordnotter har pa FL ) Kanske ar bade bra och daligt men listorna har ar lite mer omfattande an dom svenska och det ar ju inte bara som dom hittar pa. Som sagt, jag ar jatte nojd! Hoppas att du kommer att trivas!
Hej! Ja jag har faktiskt märkt av det lite, jag var där i början av graviditeten och listan var mycket längre än den jag fick när jag var i Sverige!!
Var i England bor du?
Jag bor i sydvastra London. Nar har du tankt att flytta over?
Hej
Välkommen till England, här kryllar det av svenska mammor.... Jag har precis fött mitt andra barn här. Mitt första föddes i Sverige, tyckte det var toppen att föda här.
Vi svenska mammor brukar ses regelbundet och det finns flera olika mammagrupper över hela London.
Jag bor just nu i London med min Brasilianska man. Har bott har i 10 ar, min Pappa ar engelsman och bor i Devon sa jag har sett annat av landet an bara London. Personligen tycker jag att Sverige ar battre anpassat for barn och familjer och har darfor valt att flytta hem i Juni - BF i Augusti.
Nar bebisen ar liten spelar det val ingen roll egentligen vart man bor men nar dom kan leka pa egen hand finns det ingenstans for dom att ta vagen - inte manga allmanna lekplatser, ingenstans att cykla, mindre sakerhet och mindre frihet jamfort med Sverige.
Har galler det att ha pengar ocksa, har du pengar sa har barnet en mycket battre chans till en bra framtid det ar mycket storre klass skillnad har an i Sverige.
Nu later jag negativ men jag tror att ni kan fa det bra har beroende pa vart ni bosatter er och inkomst.
Jag flyttar om 4 veckor ungefär, ska bli så skönt för just nu är pappan till barnet i England och jag i Sverige, inte så roligt när man är gravid har jag märkt....
Var hittar man dessa mammagrupper brojer? Skulle kännas otroligt skönt att ha kontakt med Svenska mammor och gravida... Vad skönt att du tyckte om att föda i England, man är lite nojjig ändå ibland tycker jag!
Nu börjar jag längta extremt mycket! Tack så mycket för alla svar! Känns skönt att höra från andra!
Kram på er!!!
malin
Hej mammagrupperna hittar man pa svenska mammor se nedan.
www.svenskamammor.com/
Manga svenska mammor traffas aven pa svenska kyrkan varje tisdag
www.swedish-church.org.uk/
Titta garna in pa de norra grupperna:
norralondon.blogg.se/
svenskamammornv.blogg.se/
kram
anna
Hej!
Jag skulle behöva all info som jag överhuvudtaget kan få..
Jag har precis fått veta att jag är gravid (4:e veckan) och pappan till barnet bor i Englan. Vi hade redan innan jag fick veta att jag var gravid pratat om och bestämt att jag skulle flytta dit. Men iochmed detta blir det ju lite svårare och det krävs mer planering.
Pappan till barnet ska börja studera till hösten och ska studera i 2 år. han har jobbat deltid på två olika jobb de senaste 6 månaderna.
Jag själv är tillsvidare anställd här i sverige sedan mars månad. Innan det bodde jag i Budapest i 8 månader och i norge i 2,5 år.
Tanken är att jag ska flytta dit efter jul och jag kommer då vara i ca 6 månaden.
Hur ser det ut med mammapenning eller andra bidrag som inflyttad till England?
Vad bör jag tänka på?
Är det ens realistiskt att jag kan flytta till England (vilket jag verkligen vill..) och klara av att försörja mig och en bebis på ett bra sätt?
Snälla, hjälp mig få så mycket information som möjligt som kan hjälpa mig att fatta det beslut som är bäst för den lilla krabaten i min mage.
Hittade denna tråd och bor själv i England sedan 7 år tillbaka. Har en dotter på drygt 3 och är i vecka 18 med min 2:a med min engelsman. Jag trivs jätte bra men som någon tidigare skrev det krävs pengar!
Här får du mamma penning på £134 i veckan plus barnbidrag för din 1:a på £81. Mamma penningen betalas i 9 månader men du har rätt att vara hemma i 12 månader. Eftersom jag jobbar betalar mitt jobb 90% av min lön i 6 veckor det är den ända betalningen som är inkomst baserad. Vår 3 åring går på dagis 4 dagar i veckan och det kostar £754 i månaden och därför är det många mammor som stannar hemma med barnen tills de börjar skolan vi 4-5 års åldern.
Det finns oroligt mycket fria barn aktiviteter här som jag utnyttjade mycket under mamma ledigheten. Sök på surestart centre i ditt område.
Om någon har fler frågor kan jag försöka hjälpa till
Lycka till allihopa