Inlägg från: Vanessa b |Visa alla inlägg
  • Vanessa b

England!!???

Hej!

Jag skulle behöva all info som jag överhuvudtaget kan få..
    Jag har precis fått veta att jag är gravid (4:e veckan) och pappan till barnet bor i Englan.  Vi hade redan innan jag fick veta att jag var gravid pratat om och bestämt att jag skulle flytta dit. Men iochmed detta blir det ju lite svårare och det krävs mer planering.

Pappan till barnet ska börja studera till hösten och ska studera i 2 år. han har jobbat deltid på två olika jobb de senaste 6 månaderna. 
    Jag själv är tillsvidare anställd här i sverige sedan mars månad. Innan det bodde jag i Budapest i 8 månader och i norge i 2,5 år.

Tanken är att jag ska flytta dit efter jul och jag kommer då vara i ca 6 månaden.
    Hur ser det ut med mammapenning eller andra bidrag som inflyttad till England?
    Vad bör jag tänka på?
    Är det ens realistiskt att jag kan flytta till England (vilket jag verkligen vill..) och klara av att försörja mig och en bebis på ett bra sätt?

Snälla, hjälp mig få så mycket information som möjligt som kan hjälpa mig att fatta det beslut som är bäst för den lilla krabaten i min mage.

Svar på tråden England!!???