• SandvikenMamma

Får man leka på förskolan under helgen?

Ja, får vi vara på barnens förskola under helgen och leka på deras inhängnade gård?

• Svar på tråden Får man leka på förskolan under helgen?
  • Lola Jämtland

Självklart!
    Tycker jag då.

//mamma och barnskötare
  • Lisa 74

tycker oxå att det är självklart!

• Len

Om du är osäker så fråga personalen. Men jag ser ingen anledning till varför inte

• jennypennypannkaka

Ja, det får man.

Humor och ironi förgyller livet!!
  • aM LeoN

Ja

Vi gjorde det strax innan inskolningen. Jättebra tyckte sonens personal, då hade han iaf l"lite koll på" gården!

• mludvigs

Definitivt om det är en kommunl förskola! Kanske annorlunda om privat?

• April Mamma

Jo det får man nog...brukar se att barn leker på sonen dagis under helg/kvällar i bland.
    Dock så tror jag att det hänger en massa "äldre barn" där också för för det ligger en del fimpar på gården i bland. *urk*

• TerrorMorsan

klart det e bara att gå dit

skepp ligger trygga i hamnen,men det är dom inte byggda för
  • SandvikenMamma

Okej...
    Jag pratade med min kompis Rebecka om det här idag. Vi kom på att om vi skulle vara där och leka med våra barn, då kanske det skulle komma andra barn dit också (som inte ens hör till det dagiset) och om det är många barn där så kanske det blir mer skadegörelse, eller så.

Jag vet inte, men jag trodde inte att man skulle få leka där, men då ska jag nog kolla med personalen imorgon iaf

• SandvikenMamma

Jo, det är en kommunal förskola!

• solida

Egentligen inte... Vi har haft ungdomsgäng på vår gård (jobbar på förskola) under helgerna, som förstört och vandaliserat. När vi kommit på måndagen ligger det krossat glas, cigaretter, pölar av urin och fullt med klotter osv. De har även förstört det som våra barn gjort på gårde. Vi kollade med kommunen, och tydligen är det förbjudet för NÅGON att vistas på förskolans gård när vi har stängt.

Men vi skulle ju aldrig tycka att det var fel om något av våra barn ville leka på gården under helgen. Så lek på ni, det är väl bara bra om nån kan vara på gården och se efter under helgen!

• SandvikenMamma

solida:
    Precis så var det vi menade Misstänkte att kommunen inte skulle gilla det

Svar på tråden Får man leka på förskolan under helgen?