• Miss Finland

Någon som precis PLUSAT??

Jag har fått ett PLUS på stickan, efter 2 års kämpande med det ena efter det andra, efter att gyn sa att det inte går för mig att bli gravid utan operation, men jag blev det!

Finns det någon annan som just plusat???
    Vore kul att följas åt?

Själv är jag jätte rädd att få missfall...

• Svar på tråden Någon som precis PLUSAT??
  • Miss Finland

Ingen???? Som är i början av en graviditet??

• JustJack

Jo jag har precis plussat! Är i v.5+0 idag. Men vågar inte riktigt bege mig in på dessa gravsidor. Det känns förbjudet på något sätt + att jag precis som du är bekymrad för missfall. Men jag försöker intala mig själv att alla graviditeter har vart på ett sånt här tidigt stadium och se så många barn det finns!

Vi har också kämpat och längtat i två år och vårt pluss kom efter vårat allra första ICSI-försök. Hoppas så det håller!

• Miss Finland

Va kul för er, GRATTIS!!!!
    Ja, det känns lite förbjudet att vara här...Men,men!!!

Kanke du vill följas åt??
    När plusade du??

• sussu56

Grattis till er som har plussat. Jag gjorde det ungefär 1 år sen. Och nu har jag haft min lilla Neah i famnen i ca 3 måander (13/1) Saknar ibland suget efter svenska jorgubbar och mjölk =) Men kanske nästa år händer nått igen...

Lycka till!!!!

• JustJack

Miss Finland. Plussade fredagen d.13:e. Är i vecka 5+0 idag. Så det är ju fortfarande otrooooligt tidigt. Ska på VUL d.8/5. Kommer då vara i v.8+1 och längtar verkligen mycket tills då.

• Miss Finland

JustJack- Jag plusdae i lördgas Måste kolla närmare vike vecka /dag jag är på... Vart kollade du?
    Familjelivs graviditets uträknare?

• JustJack

Miss Finland; I mitt fall är det ju ganska lätt. Jag tar äggplockningsdagen och räknar 14 dagar bakåt från den. Sista mens kan jag ju liksom inte använda som måttstock.
    Men jag tror Familjelivsuträknare är utmärkt. Min BF hamnar d.17 dec.

• Hoppas

Oj, blir alldeles rörig i huvudet av 5+0, BF, VUl och så vidare. Hittade detta fora först idag så jag får nog läsa på lite... Jag har i varje fall "plussat" (kul uttryck ). Inseminerades 25 mars så det är jättetidigt och jag är otroligt GLAD, förväntansull, orolig att något ska gå galet och har 1000 frågor. VAD HÄNDER NU? Jag har ett ultraljud inbokat om ett par veckor men innan dess?

• Miss Finland

Hoppas- Ja, det är lite rörigt Men du får gärna fråga, så svara jag så gott jag kan Nu ska du bara "vara" till ultraljudet (= UL)

• Hoppas

Tack Miss Finland, ska försöka tänka lite mindre och njuta lite mer.

Försöker komma underfund med vilken vecka jag är i...Ser att Just Jack har ett tips att ta äggplockningsdagen och räknar 14 dagar bakåt från den. Är det någon som vet om det är ett bra sätt att räkna även då man gjort en insemination? Sista mens första dag var 12 dagar innan insemineringen.

Svar på tråden Någon som precis PLUSAT??