Inlägg från: AnnahConda |Visa alla inlägg
  • AnnahConda

Oktober bebisar 2006 (del 2)

De senaste dagarna känns det som om Milton utvecklats massor. Han formar helt andra ljud än tidigare och lyssnar mycket mer när vi säger hans namn.

Skriver här också, i min blogg har jag en liten film på Milton när han ålar fram på golvet.

Nu har jag satt honom framför en Baby Einstein film och han följer den väldigt intresserat. Förut orkade han bara se jättekorta stunder, men nu orkar han följa hela filmen.

Annah m Milton annah.conda.nu
  • AnnahConda

happymom: men sover han hela natten till 5? lyllos i sådana fall!

hur lång tid har de tagit för er andra innan ni gick över från smakisar till mer rejäla portioner. jag funderar på när jag kan börja med kött och sådant. milton har fått potatis, palsternacka, majs, ärtor, broccoli, mango, katrinplommon, gröt hittills. Vad mer bör jag prova innan kött och sådant.

• AnnahConda

3e ggn gilt: Låter som min Milton. Fortf smakportioner här, funderar på när han kommer börja äta lite mer. Somnar också runt åtta nuförtiden och sover till ungefär fem då han får ett morgonmål. Våra små verkar ligga rätt lika ;)

• AnnahConda

Milton vägde 9280 g och var 70 lång vid 7 mån kollen. Just nu är hans tredje och fjärde tand på väg upp och han har fått sin fjärde förkyldning.

• AnnahConda

Haha, jag gör också som jag gjort med hunden MEN Milton bara skrattar åt mig. Vad ska jag då göra????

• AnnahConda

ja, samuel tycker jag är jättefint och vore det inte för att mitt ex heter det så hade det nog kunnat vara ett namn på ett framtida barn här.

• AnnahConda

glennglenn: jo jag kommer ihåg ditt nick också! stämmer att jag mådde ruskigt illa i början. lades in för dropp en natt då jag inte fick behålla nåt. efter tio veckor av illamående gick det iaf till slut över =)

• AnnahConda

Milton kryper inte, han ålar bara! Och han äter fortfarande bara små smakisar. Gröt och välling går bäst att få i honom, annars är han inte sådär enormt intresserad av mat, så det går trögt.

• AnnahConda

Ja gisses vad oktober trådar det fanns. Själv hänger jag mest i faddertråden och höst/vintermammor 06.

• AnnahConda

glennglenn: skoj att det verkar funka. milton skrattar fortfarande åt mig och hunden vet inte till sig eftersom hon tror hon gjort något fel.

• AnnahConda

Nova har börjat fjäska för Milton och går fram och ger honom en slick i ansiktet ibland. Men hon känns väldigt tålmodig med honom för ibland sitter hon lugnt kvar fast han tar tag i pälsen och drar. Tror nog att hon också förstår att hon är lägst i rang, för hon är alltid försiktig.

• AnnahConda

Milton har sovit rätt bra på nätterna till för tre nätter sen, då började han vakna mitt i natten och vill inte riktigt somna om. Har då tagit in honom till oss, han har fått en slurk och somnar sedan om oroligt. I vanliga fall har vi bara behövt plugga in nappen så har han somnat om direkt, men inte de senaste nätterna.

Bävar lite grand för hur det ska bli nu de kommande nätterna eftersom jag och Mille åker till farmor o farfar i fem dagar. Phew....

Svar på tråden Oktober bebisar 2006 (del 2)