• Alvi

Jag har tappat en vårta!

När jag var yngre, i fjortonårsåldern eller så, hade jag MAAAASSA vårtor under fötterna. Helt sanslöst mycket, till och med så det letade sig upp på en tå...

Jag körde dock stenhårt med vårtmedel från Apoteket, och de försvann.

Nu har jag i vuxen ålder fått dras med 2-3 pyttevårtor på fötterna, en på varje häl, och en på ena "trampdynan".

Men nu är en borta! Den på ena hälen är alldelels borta, och de andra två är ÄNNU pyttigare. Försvinner de bara sådär av sig själva, eller hur sjutton gick det till!?
    Jag har inte gjort någonting, förutom att smörja lite halvhjärtat med vanlig hudkräm på hela fötterna efter varje dusch, i 4-5 månader. Kan DET ha fått bort dem?

• Svar på tråden Jag har tappat en vårta!
  • Bigfoot

Allvetande Biggis svarar : Fotvårtor är ett virus och de försvinner till slut av sig själva även om man inte gör något åt dem.

/Biggis - mamma och monster
  • Felicia6

Ja sånt är helt sjukt.
    Jag hade en vårta på ringfingret (BLÄÄÄ) i flera år då jag var tonåring.. använde vårtmedel o allt, men den vägrade försvinna.. så jag fick ju som acceptera den..

En dag var den bara borta? Och jag var ju såklart glad för det

• Pikku Enkeli

Säger som övriga här, de kan lyckligt nog försvinna av sig själva!

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • jennypennypannkaka

Ja, de kan försvinna av sig själva.

Jag hade vårtor på ena knät när jag var 10-12 år sisådär. De skrapade jag bort på VC. Sen dess har de inte kommit tillbaks. Hade någon liten på fingret också, som de tog bort. Sen dess har jag inte haft problem med vårtor.

Humor och ironi förgyller livet!!
  • Alvi
    Bigfoot skrev 2007-04-16 10:04:06 följande:
    Allvetande Biggis svarar: Fotvårtor är ett virus och de försvinner till slut av sig själva även om man inte gör något åt dem.
    ... men de försvinner OM man gör nåt åt dem också eller?
  • jennypennypannkaka
    Alvi skrev 2007-04-16 10:18:22 följande:
    ... men de försvinner OM man gör nåt åt dem också eller?
    Ja, det gör de. Om man stryker med vårtmedel eller skrapar bort dem, så försvinner de. Men risken finns att de kommer tillbaka, om man inte lyckas ta kål på viruset.
  • Bigfoot
    jennypennypannkaka skrev 2007-04-16 10:19:35 följande:
    Ja, det gör de. Om man stryker med vårtmedel eller skrapar bort dem, så försvinner de. Men risken finns att de kommer tillbaka, om man inte lyckas ta kål på viruset.
    Precis, viruset kan finnas kvar även om vårtan inte gör det. Det är först när kroppen själv "läkt ut" viruset som vårtorna är borta för gott.
    /Biggis - mamma och monster
  • jennypennypannkaka
    Alvi skrev 2007-04-16 10:30:50 följande:
    Ahaa.... (Vad skulle man göra utan FL...! )
    Ja, jag skulle nog inte överleva. Inte nu, när man vet vad man missar.
  • Alvi
    jennypennypannkaka skrev 2007-04-16 10:32:19 följande:
    Ja, jag skulle nog inte överleva. Inte nu, när man vet vad man missar.
    Eller hur!
Svar på tråden Jag har tappat en vårta!