Låter ni blöt tvätt ligga kvar i maskinen i flera timmar?
Typ medans man är borta... har fått för mig att tvätten blir sur och konstig???
Typ medans man är borta... har fått för mig att tvätten blir sur och konstig???
Om det bara handlar om ett par timmar brukar det gå bra att bara torka tvätten. Men blir det för många timmar brukar jag köra ett sköjlprogramm innan jag tar ur tvätten.
Jag kan slänga på en maskin när jag går ivägför att hänga upp det sen när jag kommer tillbaka. Eller starta en på kvällen och hänga upp det på morgonen.
Jag startar ibland en på kvällen och tumlar den dagen efter.
Luktar fortfarade tvättmedel.
Kan tillägga att jag aldrig planerar att tvätten ska bli liggande, eftersom det inte är bra för vare sig tvätt eller maskin i längden, men ibland blir det så iaf.
Nej, då får jag panik. Max 30 minuter låter jag den ligga där.
Jag har också lite panik... skämt å sido men jag brukar inte låta den ligga och nu ska jag i väg. Ja, ja vad är det värsta som kan hända???
Tallulah
Att tvätten luktar illa och du därför får tvätta/skölja om den.
Nä, jag väntar nog i alla fall... ska tvätta sängkläder och de vill man ju inte att de ska lukta surt.
Intressant va?
Jag inbillar mig själv att de ska börja lukta apa efter 30 minuter. Givetvis så gör de ju inte det. Mamma brukar glömma hänga upp tvätten. De kan ligga i maskinen i 24 h. Men hennes brukar inte lukta dåligt.
Nja, jag har en tvättmaskin som snurrar trumman 1 gg/minuten i en timme efter att tvätten är färdigtvättad, så jag stressar väl inte...men den hängs ju upp inom den tiden!
Oftast ställer jag in maskinen på fördröjd start, så den centrifugerar samtidigt som jag stiger upp!