Låter ni blöt tvätt ligga kvar i maskinen i flera timmar?
Typ medans man är borta... har fått för mig att tvätten blir sur och konstig???
Typ medans man är borta... har fått för mig att tvätten blir sur och konstig???
Inte tvätta när ingen är hemma! Faktiskt jätteviktigt, samma gäller diskmaskin!
Tvätt- och diskmaskin är de absolut vanligaste orsakerna till vattenskador i lägenheter/hus, och jag hoppas ni vet att försäkringen inte ersätter dessa om ni lämnat maskinerna på när ni inte varit hemma, eftersom det då räknas som att man varit grovt oaktsam...
Men, trots att vi bara tvättar när vi är hemma händer det nog ibland att tvätten ligger en timme eller två tills vi kommer ihåg att hänga upp den Fast det är äckligt när speciellt handdukar börjar lukta äckligt, så jag försöker att inte glömma...
Ibland så har jag/vi missat att hänga upp tvätten och då när den har legat några timmar el över natten så luktar det inte tårta, så jag har alltid tvättat om kläderna dom gångerna som jag har glömt...Man vill ju inte lukta skurtrasa
Har nog glömt någon gång, men jag brukar vara ganska snabb med att tömma den.
Har aldrig varit med om att tvätten luktar efter bara några timmar. Ibland får den ligga flera dagar i maskinen utan att lukta illa. Skulle den lukta lite så kör jag om med ett snabbprogram bara.
Tycker jag har lite viktigare saker att göra.
Tvättar ibland på kvällen och hänger upp på morgonen. Har aldrig varit med om att den luktar.
Håller med Antitanti att den är lite torrare då, men betydligt skrynkligare.
Japp. Tvättar ofta på kvällen och hänger upp på morgonen.
jadå har nog hänt att man t.o.m glömt den 2 dagar, men då kör jag snabbprogrammet. Jag har fått höra att det är om man öppnar luckan och sedan inte hänger den på en gång den börjar lukta surt. Så länge luckan är stängd och kläderna inte "kommer i kontakt med luft" så börjar det inte lukta surt. Kommer inte ihåg vem som sa det, men det verkar stämma.
Med dagens maskiner och deras säkerhetslösningar så tror även jag att det går på hemförsäkringen.
Skulle det inte vara så så klarar jag mig ändå med min allriskförsäkring. Mao så klarar man sig om man har ett fullgott försäkringsskydd.
nej det gör jag inte, plockar ur tvätten direkt å torktummlar elelr såtter in i torkskåpet sen viker allt
musli: Ja, har man en bra försäkring och en någorlunda ny tvättmaskin så tror jag det täcker
Men alla har ju inte det och det är ju onödigt att chansa. Plus att vattenskador är en ganska stor, dyr och otrevlig historia, speciellt om man måste börja riva upp golv...